איך למכור נכס ב-20% יותר

לא מספיק לסדר את הבלגן ולצבוע שני קירות. אם אתם רוצים למכור או להשכיר את הדירה שלכם במהירות ובמחיר שביקשתם או יותר - עליכם להכין אותו בצורה מקצועית. Home Staging הפך כבר מזמן ל"מאסט" בארצות הברית וגם בארץ. ב"זמן לבנות" תוכלו למצוא את המומחים, שבעזרת כמה טריקים והרבה פסיכולוגיה "יעיפו" את הנכס שלכם מהמדף

איך למכור נכס ב-20% יותר

דירה אחרי סטייג'ינג של המעצבת איריס כרמי

כל קבלן יודע: הדירה שנמכרת ראשונה בבניין היא תמיד הדירה לדוגמה. וזה לא מפתיע. הדירה לדוגמה מרוהטת בטוב טעם, מוארת בתחכום, הקירות צבועים בגוון הכי עדכני ומציגים פריטי אמנות. כל מי שנכנס לשם מייד מרגיש בבית – וגם רוצה בדיוק את הבית הזה, ואם לא את זה אז דירה אחרת בבניין שאותה יעצב כמו את הדירה לדוגמה.
אבל הדירה לדוגמה היא לא “סתם” יפה, היא גם מאוד חכמה. אנשי מקצוע ריהטו ועיצבו אותה כך שתגרום לקונים הפוטנציאליים להתחבר אליה, להתאהב בה ולרצות אותה.
קוראים לזה Home Staging  (כן, ממש כמו תפאורה בתיאטרון), תופעה שבארצות הברית כבר הפכה לצעד חובה שנוקטים בעלי נכסים לפני שהם בכלל מוציאים בית או דירה לשוק המכירה או ההשכרה. כי בימינו לא מספיק לפרסם נכס בלוח ולהפיץ לחברים בפייסבוק. כדי להעלות את ערכו ולהפוך אותו לאטרקטיבי בעיני הקונים או השוכרים הפוטנציאליים צריך לעשות צעד נוסף של השבחה, של שדרוג או של הכנה.

 

הטעות של הדירה הריקה

יש שלושה משתנים שרוכשי דירות או בתים לוקחים בחשבון כאשר הם מחליטים “ללכת על זה”: המיקום של הנכס, באיזה מצב הוא והמחיר. היות שבעלי דירות או בתים לא יכולים לשנות את המיקום, והם היו מעדיפים לא להתפשר על המחיר – זה משאיר אותם עם המשתנה השלישי, שהוא מצב הנכס.
בהכנת בית למכירה הכוונה לסידור ולהעמדה של הריהוט ושל פריטי הנוי בחדרים כך שידגישו את היתרונות של הנכס ויעוררו בקונה הפוטנציאלי רגש ורצון להיות חלק ממנו, לראות את עצמו חי שם – ולהביא אותו לסגור עסקה במהירות.
לא מדובר פה רק בקישוט. הכנה טובה “מפשיטה” את הנכס מכל מה שהוא מאוד אישי ורלבנטי רק לבעלים שלו – כמו צילומי המשפחה, הצעצועים של הילדים ומזכרות מוזרות מטיולים בעולם – ומציגה את מלוא פוטנציאל ההתאמה שלו לקונים.
הכנת בית למכירה נוגעת בעצם הרבה יותר בפסיכולוגיה מאשר בעיצוב פנים. הרעיון הוא שהבית צריך להיראות ניטראלי – אבל עדיין מושך ומזמין, כדי שהמתעניינים יוכלו לדמיין את עצמם בתוכו.
אם ככה, אולי עדיף להציג את הדירה כשהיא ריקה לגמרי? הרי כך ניתן לראות אותה בדיוק “כפי שהיא”. ובכן, זו טעות של טירונים. ראשית, חדרים ריקים נתפסים דווקא כקטנים יותר. שנית, רוב רובנו לא ניחנו ביכולת לדמיין איך ייראה חדר ריק כשהוא מרוהט, עם וילונות יפים, תמונות נאות וזר פרחים רעננים על השולחן. ולבסוף, בבית ריק העין תימשך מייד למגרעות של הנכס.

 

סלון לא מטופל ולא מזמין

סלון לפני הכנה של המעצבת איריס כרמי. מגובב ולא מזמין

 

מה רואים כשהדלת נפתחת

רוב המוכרים או המשכירים לא יראו את ביתם לקונים פוטנציאליים מבלי לפחות לנקות ולסדר, אבל staging הוא משהו מורכב יותר. בארה”ב, שכאמור התחילה את הטרנד, יש כבר מעצבים שזו המומחיות שלהם. הם יודעים איך להכין בית למכירה וגם יכולים לספק בעצמם, ממחסנים שהם מחזיקים ומעדכנים כל הזמן, חפצים שונים שיעצימו את האפקט, כמו תמונות, שטיחים, חפצי נוי ואפילו רהיטים.
אז איפה מתחילים? ובכן, תחשבו על הביטוי “אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני”. בדיוק כמו שאנחנו מתרשמים מהאדם שלפנינו ב-30 השניות הראשונות למפגש, כך גם כשמתרשמים מנכס נדל”ן. ולכן כדאי להתמקד בשביל הכניסה לבית, במבואה ובחדר שרואים כשהדלת נפתחת.
הנה עוד כמה טיפים מנצחים:
שלום לבלגן – מראה מגובב ועמוס אינו מושך. הסתכלו על החדר ושאלו את עצמכם ממה הייתם נפטרים. סלקו ככל האפשר את החפצים הקטנים ואת הניירת שנערמים בפינות, נסו “לאוורר” את הארונות במטבח ובחדרים ולהשאיר אותם חצי ריקים והיפטרו מרהיטים מיותרים.
ויהי אור – אין כמו תאורה לשנות את האווירה בבית. השתמשו בנורות חזקות יותר כדי להאיר חדרים עגמומיים.
צבע יכול לעשות – כדאי להשקיע בצביעה מחדש, שתעלים כתמים לא אסתטיים ותעניק מראה נקי ונעים. אתם לא חייבים להיצמד ללבן או לקרם הנצחיים. שימוש בצבע הנכון יכול להוסיף לחדר חמימות ולגרום לו להיראות גדול יותר.
טיפול פרונט – אם המטבח שלכם מיושן, כדאי להשקיע בהחלפת הדלתות והידיות שיקפיצו את המראה ויוסיפו ערך משמעותי לנכס.
יש כמובן עוד עקרונות רבים להכנת בית למכירה, שמבוססים על הבנת הפסיכולוגיה של הקונה ומיושמים על ידי בעלי המקצוע.
הדירה הושכרה ב-20% יותר

ולסיום, סיפור. מעצבת הפנים יפעת ירושלמי, החברה במיזם “זמן לבנות”, מתארת איך השקעה קטנה הפכה לרווח גדול:
“זהר ירשה דירת 3.5 חדרים שסבתה התגוררה בה מעל 40 שנה, במרכז פתח תקווה. בשנה הראשונה הדירה הושכרה לשנה אבל זהר האמינה שאפשר לקבל עליה יותר. הדירה הוצעה להשכרה, פורסמה עם תמונות גם ביד2 וגם אצל מתווכים, אך במשך 4 חודשים איש לא שכר אותה.
“בטלפון סיפרה לי זהר שאנשי המקצוע שנכנסים לדירה מתלהבים – אך השוכרים הפוטנציאליים מסתובבים ויוצאים באכזבה. גם אני, ממבט ראשון, התפעלתי מגודל הדירה ומהפוטנציאל: לדירה יש חניה צמודה ומקורה, מעלית, חדר מדרגות וגינה מטופחים על אף גילם, רק 2 דירות בקומה. החלוקה הפנימית טובה, שטח ענקי והרבה אור. אבל מבט מקרוב זיהה כי הבית מוזנח מאוד וזקוק לשדרוג. בנוסף, מבדיקה מעמיקה הבנתי שהאוכלוסייה בשכונה השתנתה בעשורים האחרונים; לא עוד ותיקי העיר, כי אם משפחות דתיות עם ילדים.
“החלטנו להחליף את החלונות בסלון ולבטל את התריסים ובכך ליהנות מהנוף הירוק הנשקף מהם. צבענו באופן מקצועי את כל דלתות הארונות במטבח ובחדרים. במטבח הדבקנו חיפוי קיר חדש, ובמקום הכיור הקיים התקנו כיור מחולק, המתאים לשומרי כשרות. את חלל המקלחות הגדלנו ע”י חיבור חלל המקלחת עם המרפסת. קינחנו בווילונות לכל החלונות ושאר אקססוריז לאווירה נעימה בבית.
“והתוצאה: הדירה הושכרה תוך שבועיים ובמחיר של 5,500 שקל לחודש במקום 4,400 שקל, כפי ששילם השוכר האחרון שיצא מהדירה. 20% יותר. ולא רק זאת: לפני ההשבחה הדירה הייתה מוערכת בפחות ממיליון שקל וכעת המתווכים מעריכים אותה בכמיליון ורבע – הרבה הרבה יותר ממה שהושקע בה”.
אז אם יש לכם נכס “קשה למכירה או להשכרה” – לנו ב”זמן לבנות” יש צוות הום סטייג’ינג שיישמח להגיע, להעריך את העבודה שיש לעשות  ולעזור בביצוע.
זכרו: הרושם שנוצר הוא לרוב לא מודע, ולמומחים המקצועיים יש המון ידע כיצד לדייק בהכנת הבית ולהפעיל את הרגשות בעזרת צבעים, תאורה, אווירה ואפילו עם הריח המתאים.

 

אמבטיה לא מזמינה

הייתם רוצים לשכור דירה עם חדר אמבטיה כזה?

 

אמבטיה אחרי שיפוץ

חדר האמבטיה אחרי טיפול. מראה ניטראלי ואסתטי

אולי יעניין אתכם גם