מדוע בחירה נכונה של אריחי קרמיקה לבית היא כל כך חשובה?

מדוע בחירה נכונה של אריחי קרמיקה לבית היא כל כך חשובה?

חיפוי אמבטיה מבית א.א. קרמיקה

בכל תהליך של עיצוב פנים, אפשר להגדיר מרכיבים מסוימים בעיצוב כדוגמת אריחי קרמיקה, כמרכיבים קריטיים, ואחרים כמרכיבים פחות קריטיים בהם קיים חופש פעולה רב יותר. חופש פעולה זה נקבע בהתאם להשפעה של המרכיב על העיצוב הכולל. למשל, רצפת הבית היא פריט עיצובי בעל שטח הפנים הגדול ביותר בבית ולכן השפעתו על העיצוב הכולל היא גדולה. אותו הדבר ניתן לומר גם על קירות הבית ואפילו על תקרת הבית. זאת בניגוד למשל לשולחן קפה, או אפילו שולחן הסלון, שגם להם השפעה משמעותית על העיצוב הכולל, אך השפעה פחותה בהרבה מצבע הקירות או מאריחי הרצפה.

 

בחירת אריחים מתרחשת על פי ידע מקצועי ולא רק על פי טעם אישי

בחירה נכונה של אריחי קרמיקה היא לא עניין של טעם אישי, אלא של ידע מקצועי. מעצב פנים הוא איש מקצוע המביא עמו גם טעם אישי וכשרון, אך מעל לכל, ידע מקצועי והבנה טובה באופן בו יש לעצב חללים שונים דוגמת בתים, משרדים וכדומה. ידע מקצועי זה בא לידי ביטוי בבחירת הצבעים, שילובי הצבעים, המרקמים, הדוגמאות המדויקות של אריחי הקרמיקה, המידות המדויקות של האריחים בחלקיו השונים של הבית ובשימושים השונים של האריחים, הפרופורציות בין גודל האריח ובין גודל החדר בו הוא מותקן וכדומה. מדובר על פרטים שלרבים מאיתנו אין בהם את ההבנה הנדרשת ולשם כך ראוי שהתהליך יבוצע בסיועו של איש מקצוע.

 

אריחי קרמיקה ככלי עיצוב חזק

בחירת אריחי קרמיקה בצורה נכונה יכולה להעניק לבית שלכם תפנית עיצובית משמעותית ביותר, שתשנה את כל האווירה בבית גם אם לא תשנו דבר נוסף. הסיבה לכך היא כאמור, שטח הפנים הגדול של הרצפה, שמשפיע על כל האווירה בבית. יחד עם זאת, בדיוק כפי שלאותם אריחים יש את היכולת ליצור את האווירה המבוקשת בכל רחבי הבית, יש להם גם את היכולת להפוך ל”אסון” עיצובי, אם הבחירה בהם אינה מתבצעת בצורה מקצועית. בית שלם המרוצף באריחים שאינם מתאימים לו, לא בגודל, לא בעיצוב ולא במרקם, הוא לא הבית שחשבתם עליו כשהשקעתם כסף רב בריצוף חדש, או בהחלפת האריחים במטבח ובחדרי השירותים והאמבטיה.

 

עבודה בשיתוף פעולה מלא עם המעצב

את בחירת האריחים כדאי לבצע בשיתוף פעולה מלא עם מעצב מקצועי. כך תוכלו להביא את טעמכם האישי לידי ביטוי, וגם תוכלו להיות בטוחים שהבחירה עומדת בקריטריונים הנדרשים של עיצוב פנים. בדרך כלל, כל תהליך שיפוץ או עיצוב פנים של הבית מתחיל בבניית תכנית עיצוב על ידי איש מקצוע. לאחר מכן ניתן לבצע בתכנית שינויים על פי טעמכם, ובהסכמה מקצועית של המעצב. את הביקור בחנויות הקרמיקה, כדאי לערוך יחד עם המעצב ששכרתם, או לפחות לעבוד איתו בצורה אינטראקטיבית עם תמונות ישירות מן השטח.

 

 

1 Comment

  1. ליאורה

    בתוספת לנכתב, בבואכם לספק / חנות הביאו אתכם דוגמאת צבע של הארון, הקיר, השיש, הרצפה וכן את תוכניות החלל בהן יש מידות.

אולי יעניין אתכם גם