פנים של יופי תערוכת יחיד – נעמי ספיר | 30/7-14/8/15

פנים של יופי תערוכת יחיד – נעמי ספיר  |   30/7-14/8/15

פנים של יופי
תערוכת יחיד – נעמי ספיר
30/7-14/8/15

 

אוצר התערוכה: יוחנן הרסון
התערוכה תיפתח ביום חמישי, 30 ביולי 2015, בשעה 20:00,
ותינעל ביום שישי, 14 באוגוסט 2015
בחלל Art Market, רחוב התערוכה 3, בכניסה ליריד המזרח (סוף רחוב הירקון פינת רחוב דיזנגוף) תל-אביב

נעמי ספיר מציירת מאז ומתמיד תוך שהיא נלחמת להגדיר את זהותה כציירת מתוך תחושת מחויבות עמוקה לכשרון בו התברכה. ציוריה גדולי המימדים ניחנו בחוש צבע ויכולת מולדת של רישום וקו אישי. הטכניקה בה עושה ספיר שימוש מאופיינת בפירוק הדימוי אותו מייצרת ובצבעוניות עזה הלקוחה מפלטה מגוונת ומרהיבה.
דיוקנאות הנשים המונומנטאלים מתארים כולם נשים צעירות ויפות הניצבות כמעין דוגמניות נוכח הדרמטיות של החיים. הדמויות, כמעין השתקפות של ספיר עצמה, הנן מורכבות וחזקות ובעלות מנעד רחב של רגשות. חמש-עשרה הנשים שיוצגו בתערוכה ואשר צמחו מתוך סבך חייה של ספיר מייצגות את מאבקה של הציירת להגשמת עצמאותה כאישה וכאמנית באופן בלתי-מתנצל. המימדים הגדולים מהחיים של הדיוקאנות מעניקים לנשים את הכוח המכשף והעצמתי של ספיר כאומרות: “אכן אני יפה, צעירה, מלאת חיים ותשוקה, רגישות ורצון לחיות את עצמי במלוא תפארתי”.
פעולת פירוק הדימוי לכתמי צבע והרכבתו הדינאמית מחדש כבמלאכת מוזאיקה מייחדת את עבודותיה של ספיר. נושא הציור צומח מתוך הרקע ומגדיר עצמו בכתם, קו וצבע בתהליך אשר מבטא את ההתהוויות הטכניות והרגשיות של האמנית. טיפולה הייחודי של ספיר בדמויות הנשים מעניק לדיוקנאות נופך מהפנט שכולו יופי נשי ועצמתי בעל מבט רגיש וחודר, דרמטיות אשר מייצגת נאמנה את דמות האישה בת-זמננו.
התערוכה תיפתח ביום חמישי, 30 באוגוסט 2015, בשעה 20:00 ותימשך עד 14 באוגוסט 2015 בחלל Art Market, רחוב התערוכה 3, בכניסה ליריד המזרח (סוף רחוב הירקון פינת רחוב דיזנגוף), תל-אביב.

Art Market הוא חלל הממוקם בתל-אביב, בעל אופי ייחודי שהופך את המפגש עם אמנות איכותית לנגישה גם לאנשים שאינם נוהגים לרכוש אמנות ואינם רואים עצמם כאספנים. Art Market מחזיק באוסף גדול של יצירות המאפשרות לקהל הרחב הזדמנות לשוטט, לגלות ולרכוש אמנות, לבית או למשרד, והכול במחירים הוגנים.
חלל Art Market שייך לקבוצת ברונו ששורשיה לפני כ- 100 שנה, המשכה בגלריה ברונו בתל-אביב, והיום מחזיקה בגלריות באיים הקרביים, בהודו ובסינגפור, ומשווקת יצירות אמנות ישראלית בארה”ב ובאסיה.

שעות פתיחת החלל:
ימים א’-ה’ 10:00-19:00
יום ו’ 09:00-16:00

לדף העסק

אולי יעניין אתכם גם