מחפשיםשערים, גדרות ומעקות
?
קחו הצעת מחיר מנבחרת זמן לבנות

או התקשרו לרונה
052-9788411
info@timetobuild.co.il

פנייתכם התקבלה בהצלחה
ניצור עימכם קשר בהקדם!

 

המדריך לשערים, גדרות ומעקות

אחרי שהשקעתם בעיצוב הפנים של הבית שלכם, אחרי שהגעתם לעיצוב האולטימטיבי שיעניק לכם את האווירה אותה אתם מחפשים בתוך הבית, כעת חשוב שתעשו את אותו הדבר גם עבור הסביבה החיצונית של ביתכם, מרכיב לא פחות חשוב בסך העיצוב שמעניק לביתכם את האופי שלו, ובמקרה הזה גם קשור לענייני בטחון, תחושת פרטיות והגנה על הבית. תכנון ועיצוב הסביבה החיצונית של הבית כוללים אלמנטים שונים כמו חיפוי מבנה, עיצוב גינה, פרגולות, סוככים ופתרונות הצללה, וכן שערים גדרות ומעקות המקיפים את הבית ומגדירים את המתחם.

שערים ומעקות

הגדרת קווי העיצוב המרכזיים

בבחירת שערים גדרות ומעקות לבית חשוב שכל החלטה שתקבלו, תתבסס על סגנון עיצוב שאותו אתם מגדירים מראש, ועל קווי עיצוב המגדירים את הגוונים, הזוויות, הפרופורציות, המרקמים, המידות וכדומה. לרשותכם מגוון סגנונות עיצוב הבאים לידי ביטוי באמצעות קווי עיצוב שונים וחומרי גלם שונים לרבות סגנון עיצוב מודרני, וינטאג’, כפרי, יוקרתי, אבן, מתכת, עץ, זכוכית, פולימר מוקשח וכמובן כל שילוב אפשרי ביניהם. לאחר שתגדירו את סגנון העיצוב ואת קווי העיצוב, תוכלו ליצור מערך שלם ואחיד של שער, גדר ומעקות בכל סביבת הבית.

 

ארבעה פרמטרים מרכזיים שיש לבחון

לרשותכם שורה של קווי עיצוב אותם תוכלו ליישם באין ספור שילובים ותצורות, אך תמיד עליכם לבחון ארבעה פרמטרים מרכזיים: בטחון, אסתטיקה, פרטיות ותיחום. שערים גדרות ומעקות הם אלמנטים המיועדים להשיג בטחון, פרטיות ותיחום שאותם צריך לעטוף בעטיפה אסתטית, שיכולה להפוך לדבר הבולט ביותר בהם. ישנם בתים בהם מביטים בגדר שמסביב, בשער או במעקות, וקל מאוד להתעלם מהמטרה המרכזית לבנייתם קרי, בטחון ופרטיות, ולתפוס אותם כאלמנטים עיצוביים שמעשירים מאוד את מראה המבנה כולו, וזה הוא למעשה המבחן האולטימטיבי לעיצוב נכון.

שערים גדרות ומעקות

 

מגוון סגנונות עיצוב לבחירה

• סגנון עיצוב מודרני – סגנון עיצוב המאופיין בקווים ישרים ונקיים, גוונים בהירים בדרך כלל ומרקם חלק פלסטי. סגנון זה מעניק מראה אופנתי, אלגנטי ועכשווי, ומציע מגוון רחב של אפשרויות להתקנת שערים גדרות ומעקות. בעיצוב בסגנון המודרני ניתן לשלב מגוון רחב של חומרי גלם לרבות עץ, מתכת, אלומיניום, זכוכית ואבן, כשהקו המנחה הוא קווים מיושרים ומראה עדכני.
• סגנון עיצוב וינטג’ – סגנון עיצוב שאותו ניתן לשלב כנגיעות בסגנונות עיצוב אחרים, או לבסס עליו תכנית עיצוב שלמה. סגנון זה משקף תצורות מיושנות החל מסוף המאה ה 20 ואחורה. סגנון וינטאג’ קלאסי הוא בדרך כלל בעל קווים מעוגלים, פרטי עיצוב קטנים ועיטורים מגוונים, אם כי בהחלט ניתן לשלב אותו בסגנונות אחרים כמו למשל ידית פתיחה בסגנון וינטאג’ המשולבת בשער מודרני.
• סגנון עיצוב כפרי – סגנון עיצוב המבוסס על עץ מלא ושמירת מאפייני העץ גם ברמת האסתטיקה. סגנון זה נועד להעניק את האווירה, התחושה, המגע, הריח והמראה העצי ומגיע בדרך כלל בגווני אדמה או בגווני חום בהירים. הפרגולה המסורתית היא למשל דוגמא לפריט עיצוב בסגנון כפרי, ואת הסגנון הזה ניתן ליישם גם במסגרת שערים גדרות ומעקות. כמו כן, ניתן לשלב את הסגנון הכפרי כאלמנטים בסגנונות אחרים ולהיפך.
• סגנון עיצוב יוקרתי – סגנון עיצוב שיכול לשלב אלמנטים מודרניים או וינטאג’, כשהמוטיב המרכזי הוא שימוש בצבעים יוקרתיים ובעיקר שחור וזהב, וכן אלמנטים המשדרים כוח, עוצמה ואסתטיקה.

שערים גדרות ומעקות

חומרי הגלם ומשמעותם

בייצור שערים גדרות ומעקות ניתן לעשות שימוש במגוון רחב של חומרי גלם, ולכל אחד מהם ישנן משמעויות עיצוביות שונות. בנוסף לכך, יש לשקול את המאפיינים הפונקציונליים של כל חומר גלם, כמו למשל השקיפות של זכוכית המאפשרת מעבר אור מצד אחד, אך גם פוגמת בפרטיות מצד שני, אל מול האטימות של עץ, מתכת או פולימר מוקשח.
• זכוכית – זכוכית הוא חומר גלם מאוד מודרני ועכשווי, שיכולה לשקף ערכים של תעוזה, פתיחות, חדשנות ואופנתיות. את הזכוכית ניתן לשלב כחומר גלם העיקרי או כאלמנטים שונים בתוך חומרי גלם אחרים כמו חלונות זכוכית קטנים בתוך שער מתכת או עץ. את הזכוכית ניתן ליישם בתצורה שקופה ונקייה, או בתצורה חלבית אטומה.
• אלומיניום – אלומיניום הוא חומר גלם נוסף שמיועד במיוחד לסגנונות עיצוב מודרניים ויוקרתיים כתחליף לפלדת הברזל הרגילה. האלומיניום מאפשר מגוון רחב יותר של עיצובים, בדרך כלל בקווים ישרים, אחידים ונקיים המאפיינים את סגנון העיצוב המודרני, ואותו ניתן ליישם במגוון רחב של מרקמים, גוונים ועיצובים בהתאמה אישית להעדפות הלקוח.
• עץ – עץ הוא חומר גלם מאוד בסיסי בו נעשה שימוש בכל סגנונות העיצוב. בסגנון העיצוב הכפרי נעשה שימוש בעץ מלא שבא לידי ביטוי גם באסתטיקה החיצונית, ולא רק כפלטפורמה או כשלד שעובר תהליך של ציפוי כפי שנהוג יותר בסגנונות המודרניים והיוקרתיים.
• פולימר מוקשח – פולימר מוקשח הוא למעשה חומר פלסטי לכל דבר ועניין, אותו ניתן לשלב כנגיעות בכל סגנונות העיצוב. יחד עם זאת, שערים גדרות ומעקות המבוססים כל כולם על חומר זה נחשבים בדרך כלל זולים, הן במחיר והן במראה שלהם.

שערים גדרות ומעקות
שערים גדרות ומעקות
שערים, גדרות ומעקות

כפי שניתן לראות, מגוון האפשרויות העומדות בפניכם הוא גדול מאוד, והמשימה המרכזית העומדת בפניכם היא לקחת את כל האלמנטים השונים ולגבש אותם יחד לכדי עיצוב אחד שלוקח בחשבון את כל הערכים שמיועדים שערים גדרות ומעקות לספק לכם. את המשימה הזאת, אתם בהחלט רוצים להשאיר לידיו של איש מקצוע שילווה אתכם מהשלבים הראשונים ועד להתקנה עצמה. יחד עם זאת, לאורך כל התהליך עליכם להקפיד על כך שאתם מביאים לידי ביטוי את ההעדפות האישיות שלכם, ושאיש המקצוע איתו אתם עובדים יודע לקחת את ההעדפות האלה ולשלב אותם בצורה אפקטיבית בתוצר הסופי, תוך שמירה והקפדה על עקרונות מקצועיים של עיצוב ותכנון.