בחירה נכונה של לדים להארת הבית – 5 כללי מפתח

תאורת הבית היא אחד האלמנטים החשובים ביותר והמשפיעים ביותר על המראה והאווירה הנוצרת בכל חלל וחלל בבית. ביכולתה של התאורה להכניס אותנו להלך רוח רומנטי, שמח ועליז או עייף ומנומנם וזאת בהשפעתן של המנורות שלנו בלבד. מדוע ההשפעה כה גדולה? מכיוון שלתאורה יכולת השפעה על הרגשות שלנו, העין שלנו היא בעצם הגורם הראשוני לחוויה רגשית ומה שהיא רואה ובוחנת מתרגם בהמשך לרגש, לכן חשוב מאד לבחור נכון את תאורת הבית, לשלב יחד את האלמנטים הנכונים בכל חלל ולהגדיר את הצרכים מראש כך שבחירת התאורה תהיה מוצלחת לאורך זמן רב.

בחירה נכונה של לדים להארת הבית – 5 כללי מפתח

בחירה נכונה של גוף תאורה

לגופי התאורה שאנו בוחרים השפעה גדולה על תאורת החדר, גם אם נבחר במנורות לדים חזקות ביותר הן לא יצליחו להאיר חלל בצורה אופטימאלית כאשר הן מקובעות בתוך גוף תאורה כהה או אטום. לכן חשוב לבחור את גוף התאורה באופן שלא ישפיע על דרגת העצמה של התאורה שאנו בוחרים.
במקומות בהם אנו רוצים גוף תאורה מרשים מאד, בסלון, פינת אוכל או חדר כניסה למשל כדאי לבחור גוף תאורה בעל אופי מרשים אך גם חשוף ושקוף יחסית כך שתאפשר לכל הלדים להאיר בצורה הטובה ביותר.

 

הגודל לא קובע, העצמה דווקא כן

גודל מנורת לד אינה בהכרח מעידה על חוזקה, יש מנורות לד קטנות יחסית בעלות עוצמה אדירה לעומת מנורות אחרות גדולות יותר בעצמה קטנה יותר. שימו לב היטב בעת הרכישה שאתם בוחרים נורה עם מספר וואלט המתאים לצורך שלכם. בחירה של מנורה חזקה מאד לחלל קטן למשל עשויה להיות טעות. כדאי מאד להתייעץ עם אנשי המקצוע המכירים היטב את עוצמת אותם לדים ויוכלו להמליץ לכם על המנורה המתאימה.

 

חוסכים ובגדול עם תאורת לד מיוחדת

לדים הם בראש ובראשונה המצאה חסכונית. המנורות החסכניות הללו יכולות לפעול לאורך מאות שעות מבלי להתעייף, לשרת אתכם נאמנה ולחסוך אלפי שקלים בסופו של דבר אם לוקחים בחשבון את החלפת נורות הבית כולו. אם אתם משפצים או בונים בית קחו בחשבון לעשות מהפך ולעבור לתאורת לדים, אין ספק שזו ההחלטה החסכונית והנכונה ביותר.

 

אור קטן אור גדול

בחדרי השינה בעיקר כדאי מאד לשלב בין אור קטן ואור גדול. הכוונה כמובן לאור מרכזי בתקרת החדר המאיר את כולו וגם לתאורה קטנה יותר לשעות לילה, קריאה או מנוחה. אור לד גדול יביא לחשיפה מקסימלית של החדר, אורות אלו מאפשרים משחק, פעילות חברתית, הנאה בחלל החדר כאשר האור חזק ובהיר. לעומת זאת בשעות הערב כאמור אנחנו רוצים להוריד קצת את עוצמת האור ולכן בוחרים באור קטן ונעים.

 

גוון וצבע של תאורת לד

ניתן לבחור מנורות לדים מתוך מבחר גדול מאד. ישנם גווני צבע המשפיעים על תאורת החדר ועל הגוון של האור שיופץ בחלל. כמובן שבחירת הצבעים שיאירו את החלל חשובה ומשמעותית מאד ליצירת האווירה בחדר וחשוב שהצבע של האור יותאם לחלל עצמו ולדרך בה הוא מעוצב.
למשל בחלל סלון שאנו רוצים ליצור בו אווירה חמה ונעימה כדאי לבחור באור לד צהבהב, האור הצהוב חם יותר ומשרה ביתיות. לעומת זאת באזור כמו פינת אוכל או מטבח כדאי ליצור תאורה חזקה ובהירה המאפשרת פעילות אינטנסיבית הדורשת מיקוד, כמו בישול למשל.
בחדרים שינה כמו שציינו קודם כדאי לשלב בין תאורה קרה לחמה, בין אור קטן יחסית לאור גדול. כך תיהנו מכל העולמות ותוכלו לבחור את אופי האור ואת השפעתו על האווירה הכללית בבית.

אולי יעניין אתכם גם