האם אתם זקוקים לאיש מקצוע המתמחה בתחום של פיקוח בניה?

האם אתם זקוקים לאיש מקצוע המתמחה בתחום של פיקוח בניה?

כשאתם בונים בית בשיטת בנה ביתך, או שאתם בונים כל מבנה אחר באופן עצמאי, תרצו שלצידכם יעמוד איש מקצוע המתמחה בתחום של פיקוח בניה, גם אם במשרה חלקית ובאופן נקודתי. תפקיד מפקח בנייה הוא תפקיד לא רק סטנדרטי ומובן מאליו בפרויקטים שונים של בנייה, אלא תפקיד מפתח בכל הקשור לניהול הפרויקט החל משלב התכנון ועד שלב גימור המבנה. תפקידו של מפקח בניה הוא לוודא שכל תהליך הבנייה על היבטיו המשפטיים, האדמיניסטרטיביים והמקצועיים, מתנהל כנדרש, על פי הכללים הרלוונטיים.

 

תחילת הפיקוח בשלב תכנון וגיבוש תכניות הבנייה

תהליך של פיקוח בניה מתחיל למעשה כבר בשלב התכנון של המבנה, כאשר עובדים מול האדריכל ומעצב הפנים. על מפקח הבנייה לבדוק שתוכניות הבנייה מאושרות כנדרש על פי מהנדס וכי הן עומדות בחוקי הבנייה ובאישורים שניתנו לפרויקט הבנייה הספציפי. אדם שהוכשר למקצוע מכיר היטב את כל הכללים והחוקים הנדרשים ויודע לבצע את תהליכי האישור השונים הן מול בעלי המקצוע המעורבים בתהליך והן מול הרשויות הרלוונטיות על פי הצורך.

 

פיקוח על רמת המוכנות של אתר הבנייה בכל ההיבטים הרלוונטיים

מפקח הבניה מבצע בהמשך הדרך שורה של פעולות הנדרשות על מנת לוודא שאתר הבניה מוכן לתחילת פעילות. בדיקת רמת המוכנות מתבצעת במישור הבטיחותי, המקצועי והאדמיניסטרטיבי. במסגרת התהליך של פיקוח הבניה, יש לוודא שהאתר מגודר על פי החוק ומציג שלטי אזהרה לעוברים ושבים. כמו כן, יש לוודא זמינות של תשתית חשמל, מים וניקוז, לצרכי עבודות הבניה, מגורים ושירותים לעובדים וכדומה. בהיבט המקצועי, יש לוודא שהמדידות הנדרשות מבוצעות וכי הן מתועדות כנדרש בתכנית הבנייה.

 

קיים פיקוח מקצועי לאורך כל תהליך הבנייה

צידו המקצועי של בעל התפקיד בפיקוח הבניה מתחיל בשלבים מתקדמים יותר, כאשר הבניה מתחילה בפועל. בשלב זה, על מפקח הבניה לבחון את עבודת היסודות, לוודא שהיסודות חפורים בעומק הנדרש ובמרחקים הנדרשים על פי תכנית הבניה, וכן לבדוק כל משלוח של בטון וברזל בניין על מנת לוודא שהם עומדים בתקנים הנדרשים. כמו כן, לוודא שהבטון מיושם בשטח בתוך פרק הזמן הנדרש על מנת שלא יאבד מטיבו ויוביל למצב של עבודה רעועה, היכולה לפגוע גם בבטיחות המבנה וגם ברמת הגימור שלו.

 

פיקוח מקצועי על עבודת הקבלן

בשורה התחתונה, מפקח בניה הוא תפקיד חשוב ומרכזי שצריך לבוא לידי ביטוי בכל תהליך בנייה ובכל פרויקט בנייה. במידה ואתם מזמינים קבלן בניין שיבצע עבורכם את הפרויקט, וודאו שהוא מפעיל גם מפקח בניה מקצועי. מצב בו הקבלן מפקח על עצמו, ללא הידע המקצועי, המשפטי והאדמיניסטרטיבי הנדרש, הוא מצב שבסופו של דבר יבוא לידי ביטוי באיכות ובטיחות הבנייה. כאשר מצב זה נוגע למבנה שלכם, בוודאי תרצו את התוצאה הטובה ביותר, דבר שתוכלו לקבל אם תשכרו לעבודה מפקח בנייה.

 

 

אולי יעניין אתכם גם