האם עיצוב פנים כולל גם עיצוב גינה?

ובכן, התשובה היא כן ולא. עיצוב פנים הוא תחום העוסק בעיצוב החלל הפנימי של מבנים, ולא בחללים חיצוניים. יחד עם זאת, מאחר ועקרונות העיצוב החלים בתוך הבית עצמו, הם זהים למדי לאלו שחלים גם בעיצוב חצר, בהחלט יכולים להיות מצבים בהם יוכל מעצב הפנים למתוח את תהליך העיצוב גם אל מחוץ לבית ואל תוך הגינה.

האם עיצוב פנים כולל גם עיצוב גינה?

הדברים נכונים במיוחד כאשר מדובר על בית שעובר תהליך שיפוץ, כשכבר יש גינה וצמיחה, ושאין צורך לבצע שינויים דרמטיים בגינה עצמה. במקרה כזה, מעצב הפנים יוכל לטפל בכל הנושא של ריהוט לגן, סוככים ופתרונות הצללה, תאורה וכדומה.

 

בניית גינה מאפס או שדרוג והשבחה של גינה קיימת

במידה ומדובר בבית שבו עדיין לא עוצבה הגינה, או שרוצים לבצע שינוי משמעותי בעיצוב, יש לבצע את תהליך העיצוב על ידי מעצב המתמחה בתחום של עיצוב גינה, ויכול להביא אל השולחן יכולות מקצועיות בתחום של בחירת צמיחה, יצירת מפלסים ונישות, בניית טרסות, מתקני גינה, אטרקציות מים וכדומה. עיצוב פנים יכול בהחלט להימתח גם אל הגינה החיצונית, אך עד גבול מסויים, ולבטח בכל הקשור לנושא של הצמחייה, יש להזמין אדם מקצועי המכיר את כל סוגי הצמחים ויודע להמליץ על התמהיל המיטבי של צמחים שמומלץ להציב בגינה, וכמובן המיקום בו יוצב כל צמח.

 

השיקול התקציבי שחייב להילקח בחשבון

השיקול האם להביא איש מקצוע המתמחה ספציפית בתחום של עיצוב גינה, בנוסף למומחה עיצוב פנים שכבר אחראי על כל תהליך השיפוץ של הבית הוא שיקול שתלוי הרבה פעמים באילוצים תקציביים. אנשים רבים אינם רואים הצדקה בהבאת איש מקצוע נוסף שעלותו יכולה להיות גבוהה מאוד, וישמחו להעניק את משימת העיצוב של הגינה על מעצב הפנים שכבר מעורה ומעורב בתהליך. זה הוא בהחלט שיקול לגיטימי, ובמקרים רבים הוא גם יכול להיות מאוד נכון. יחד עם זאת, אפשר בהחלט לקיים פגישת ייעוץ בודדת עם מומחה בתחום של עיצוב גינות על מנת לקבל הנחיות, טיפים וקווים מנחים, וכן לקבל מידע יותר פרטני בנושא הצמחייה.

 

יתרונות בהטלת המשימה על מעצב הפנים

למעשה, במובנים רבים, הבחירה להעניק למעצב הפנים את משימת העיצוב של הגינה היא בחירה נכונה וחכמה, שכן מעצב הפנים מכיר היטב את תכנית העיצוב הכללי של הבית, מכיר אותה לפרטי פרטיה, ויכול ליצור התאמה גבוהה ושלמה יותר בין עיצוב הפנים של הבית ובין עיצוב הגינה והחלל החיצוני. ההחלטה האם לשכור איש מקצוע נוסף פרט למומחה עיצוב פנים שכבר מעצב את ביתכם היא בעיקרה החלטה תקציבית. אם יש לכם את התקציב הנדרש, בהחלט מומלץ לשכור מומחה ייעודי, ולוודא שמעצב הפנים עובד איתו בשיתוף פעולה. במידה ואין לכם את התקציב הנדרש תוכלו להשיג תוצאות נהדרות גם בסיוע מעצב הפנים.

אולי יעניין אתכם גם