מחפשיםמקלחונים וזכוכית 1
?
קחו הצעת מחיר מנבחרת זמן לבנות

או התקשרו לרונה
052-9788411
info@timetobuild.co.il

פנייתכם התקבלה בהצלחה
ניצור עימכם קשר בהקדם!

 

המדריך לבחירת מקלחונים

בימינו, יותר ויותר משפחות בישראל בוחרות להחליף את האמבטיה המסורתית במקלחונים מסוגים שונים. יתרונות המקלחונים ברורים ביותר. ראשית, הם יכולים להתאים גם לחדרי אמבטיה קטנים יחסית, זאת משום שהם תופסים מקום מועט, בעיקר אם משווים אותם אל האמבטיה הרגילה. בנוסף לכך, המקלחונים יכולים להביא גם לחיסכון לא מבוטל במים, זאת, כיוון שהם מאפשרים לבצע את המקלחת בצורה קצרה וממוקדת יותר, תוך שימוש בכמות קטנה בהרבה של מים.

אם אתם מבצעים שיפוץ בבית או לחלופין עוברים לדירה חדשה והחלטתם להתקין מקלחון במקום האמבטיה או בנוסף אליה, להלן מספר שיקולים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת המקלחון המתאים ביותר.

בחירת סוגי מקלחונים

כדאי לדעת כי קיימים בשוק סוגי מקלחונים שונים, ביניהם תוכלו לבחור את המקלחון אשר קולע לטעמכם ומתאים מבחינה פונקציונלית אל חדר האמבטיה שלכם.
אחד הסוגים הפופולאריים ביותר הקיימים בשוק הינו מקלחון שנפתח באמצעות דלת הזזה. מקלחון זה גם חוסך במקום בכך ששטחו קטן יחסית והוא נפתח הצידה ולא כלפי חוץ. לכן פתיחת הדלת אינה גורעת כלל משטח חדר האמבט. מקלחון כזה יוכל להתאים לחדרי אמבטיה בעלי שטח קטן יחסית, אשר בהם החיסכון במקום מהווה שיקול עיקרי.
עוד יתרון של מקלחונים מסוג זה הוא האטימות הגבוהה שהם מציעים- המים כמעט ולא עוברים אל חדר האמבטיה במהלך המקלחת. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שמקלחונים אלה קשים יותר לתחזוקה, שכן ניקוי המסילה של דלת ההזזה לא תמיד קלה.
סוג מקלחון נוסף הינו מקלחון בעל דלת הנפתחת כלפי פנים או כלפי חוץ. בניגוד למקלחון ההזזה, במקרה זה פתיחת הדלת כן תופסת מקום בחדר. לכן מקלחון מסוג זה עשוי להתאים לחדרים מרווחים באופן יחסי. אטימותו של מקלחון מסוג זה אינה טובה כמו האטימות שמאפשר מקלחון בעל דלת ההזזה. לכן, כדאי לדאוג לכך ששיפוע הרצפה יהיה בהתאם, וזאת על מנת למנוע מהמים להגיע אל חדר האמבט ולהציפו. אם אתם מעוניינים להתקין מקלחון עם דלתות, כדאי לקחת זאת בחשבון כבר בעת תכנון בניית חדר הרחצה.

בחירת צורת המקלחון הרצויה

לאחר בחירת סוג המקלחון, ניתן לבחור את צורת המקלחון בה אתם מעוניינים על פי פרמטרים שונים.
הצורה הסטנדרטית של מקלחון הינה הצורה המרובעת. מקלחון זה הינו זול יחסית ביחס לצורות מקלחונים אחרות. החיסרון העיקרי שלו טמון בעובדה שהוא תופס יותר מקום ביחס לצורות מקלחונים אחרות, ולכן עלול שלא להתאים לחדרי רחצה קטני מימדים.
אם חדר האמבטיה שלכם קטן מאוד, קיימת אופציה של התקנת מקלחון קטום, מקלחון מרובע, אשר אחת מן הפינות שלו קטומה. באמצעות קטימת הפינה והחלפתה בצלע ישרה, ניתן להקטין את גודל השטח שנתפס על ידי המקלחון. אפשרות נוספת לחיסכון במקום הינה התקנה של מקלחון פינתי, אשר מנצל את השטח של פינות החדר לטובת המקלחון.
אופציה נוספת לצורת מקלחון הינה מקלחון עגול. למקלחון בעל צורה מעוגלת יש יתרון עיצובי ממנו לא ניתן להתעלם, שכן הוא שובר את הנוקשות האופיינית לחדרי רחצה רבים באמצעות קווים עגולים ורכים יותר. בנוסף, מקלחון כזה עשוי להיות יעיל מבחינת חיסכון בשטח החדר. עם זאת, חשוב לדעת כי על פי רוב, מקלחונים בעלי צורה מעוגלת יהיו יקרים יותר ביחס למקלחונים מרובעים סטנדרטיים.
עוד אפשרות לצורת מקלחון הינה מקלחון חזית, מקלחון אשר מורכב מקיר חדר הרחצה, מתוספת של שני קירות ומדלת חזיתית. מדובר במקלחון מרשים ביותר מבחינה עיצובית ויקר יחסית, אשר מתאים לחדרי רחצה מרווחים.

הזכוכית ממנה עשוי המקלחון

הבחירה הנפוצה ביותר לחומר הגלם ממנו עשויות דלתות המקלחון הינה, כמובן, הזכוכית. עם זאת, חשוב לדעת כי קיימים בשוק סוגים שונים של זכוכית בעלי תכונות שונות. חשוב מאוד לבחור בזכוכית איכותית, זאת על מנת שהמקלחון ישרת את בני הבית נאמנה לאורך שנים ארוכות בצורה אפקטיבית ובטיחותית.
יש להקפיד על כך שהזכוכית תהיה רבודה או מחוסמת, כך שהיא לא תישבר בקלות במידה ויופעל עליה לחץ. בנוסף לכך, כדאי לבחור בזכוכית בעלת עובי מסוים. העובי גם הוא תורם לחוזק ולעמידות הזכוכית. אמנם זכוכית דקה יותר עשויה להיראות יפה יותר, אך אין להתפשר על פחות מ-6 מ”מ עובי, זאת על מנת להיות בטוחים שהמקלחון יציב, עמיד לאורך שנים ובטיחותי לשימוש. באופן כללי, חשוב לבדוק שהמקלחון מגיע עם תו תקן רשמי, אשר יבטיח את בטיחות השימוש בו ואת יציבותו.
פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון בעת בחירת הזכוכית הרצויה הינו העיצוב. אין חובה לבחור זכוכית שקופה לחלוטין, ניתן למצוא דלתות זכוכית למקלחונים במגוון מרקמים, עיטורים וגוונים. כך ניתן להתאים את עיצוב המקלחון לעיצוב הכולל של חדר הרחצה ולטעם האישי שלכם.

שאלות שחשוב לשאול בחנות

לסיכום, רכישת המקלחון המתאים איננה עניין של מה בכך ויש להקפיד לפנות אך ורק אל בית עסק מקצועי ובעל ניסיון בתחום של מכירת המקלחונים והתקנתם על מנת לרכוש את המקלחון המתאים.
בעת בירור עם בית העסק, כדאי לשאול אילו מותגים הוא משווק. האופציה הבטוחה ביותר הינה רכישת מקלחון המיוצר על ידי חברה ותיקה וידועה, כך תוכלו להיות בטוחים לגבי האיכות.
בנוסף, כדאי לברר אודות הסוגים והעיצובים של במקלחונים המוצעים לבחירה בעסק. במידה ולא מצאתם מקלחון שמוצא חן בעיניכם מהמגוון הקיים, כדאי לשאול אם קיימת אופציה של מקלחונים בעיצוב אישי וכמה היא עולה.
עוד עניין שחשוב להבהיר הינו האחריות. העדיפו לרכוש מקלחון עם אחריות יצרן מלאה, למשך תקופה ארוכה ככל הניתן.