חג החנוכה, חג האורים ולנו אור איתן: טיפים לעיצוב תאורה נכונה

חג החנוכה, חג האורים ולנו אור איתן: טיפים לעיצוב תאורה נכונה

לכבוד חג החנוכה, חג האורות, אנו מזמינים אתכם להקדיש מחשבה מיוחדת לכל נושא עיצוב התאורה בבית ובגינה, ולגלות את הערך יוצא הדופן שעיצוב תאורה מקצועי מעניק לנו בתקציב לא גבוה ובעבודה לא רבה. עולם התאורה הוא עולם רחב מאוד המציע מגוון של פתרונות תאורה שיכולים לשנות את האווירה ולהשפיע בצורה משמעותית על העיצוב. תהליך זה, של עיצוב תאורת הבית או הגינה, רצוי שיתבצע בצורה מקצועית.

להלן מספר טיפים שכדאי לקחת בחשבון בכל הקשור לנושא של עיצוב תאורה לבית, לעסק או לגינה:

כל תהליך של עיצוב תאורה, רצוי שיתבצע בליווי של איש מקצוע. ברמה של ייעוץ ראשוני וברמה של הכוונה מקדימה והפניה לגורמים מקצועיים מהם תוכלו ללמוד בעצמכם. ליווי צמוד של איש מקצוע לאורך כל התהליך הוא מבורך וחשוב.

 

 

 

עיצוב תאורה

 

עוצמת האור. עוצמת האור היא פרמטר מרכזי בכל התהליך של עיצוב התאורה בבית או בגינה. לעוצמה זו יש השפעה רבה מאוד על האווירה במרחב. העוצמה צריכה להתאים לסיטואציה האופיינית לכל אזור בבית ועל פי הצורך ניתן גם להתקין מנגנונים לשינוי עוצמת התאורה בכל רגע נתון.

 

 

תאורת מטבח

 

גוון האור. באופן עקרוני ישנם שני גוונים מרכזיים בעולם התאורה, גוון אור יום לבן, וגוון צהוב. לכל אחד מן הגוונים ישנה השפעה שונה לחלוטין על האווירה ולכן חשוב מאוד לבחור את הגוון המתאים לכל חלק בבית. כמו כן, ישנם עוד גווני צבע רבים שניתן ליצור באמצעות שילובים של אלמנטים שונים, גופי תאורה שונים ופיזור שונה של גופי התאורה.

תאורת חוץ

 

פיזור התאורה. פיזור התאורה הוא מרכיב חשוב מאוד בתהליך עיצוב תאורה. במסגרת תהליך העיצוב יש לחשוב על תאורה היקפית, תאורה פונקציונלית, תאורת אווירה וכדומה. לכל אחד מסוגי תאורה אלה ישנם כללים שונים המשפיעים על האופן בו יש לפזר את גופי התאורה ולכן כדאי להסתייע באיש מקצוע.

 

 

 

תאורה באמבטיה

 

שילוב עם עיצוב הפנים. בסופו של דבר, תאורה היא אלמנט עיצובי רב עוצמה שצריך להתכתב עם יתר מרכיבי עיצוב הפנים בבית. בחדר כהה יש ליישם תאורה בהירה, בחדר עבודה צריך להיות מקור אור חזק וממוקד, במטבח צריך להיות פיזור טוב של גופי התאורה בחלקים שונים של חדר המטבח וכדומה.

תאורה במקלחת

 

עלויות והשוואת מחירים. עולם התאורה הוא כאמור עולם מגוון מאוד, המציע אין ספור אפשרויות. מצד אחד זו בשורה טובה, מצד שני המשמעות היא שעליכם לבחון את כל האפשרויות על מנת לוודא שאתם מבצעים בחירה שהיא גם זולה, גם איכותית וגם בעלת ערך לצרכי העיצוב הספציפיים של ביתכם, הגינה או העסק שלכם.

אנו מקווים שהטיפים ישמשו אתכם בעיצוב תאורה יפה ונכונה אצלכם בבית ומאחלים לכם חג שמח ומלא אור!

1 Comment

  1. ברק נאור

    אני מנסה להבין מהכתבה איך נמדדים יחידות אור? מה רדיוס ההארה של מנורה וגוף תאורה? מה רמת החזר האור של כל גוף ואורך קרניים? האם יש יחידות מדידה? ואיך הן נקראות? מה מידת ההשפעה של קשת הצבעים ומכמה צבעים בנויה כל קרן אור? לעניות דעתי. ואני אחד שלא מבין כלום בתאורה, צריך לתת דגש על כל אלו ובכתבה.
    תודה 🙂

אולי יעניין אתכם גם