כיצד לבחור דלתות פנים?

דלתות פנים הוא מונח המתייחס לכל הדלתות של החדרים השונים בתוך הבית, המשרד או כל מבנה אחר, ודלתות אלה נבדלות במובנים רבים מדלת הכניסה של המבנה. ההבדלים בין דלת פנים ובין דלת ראשית הם גם אותם פרמטרים שעל פיהם מומלץ לבחור את דלת הפנים במנותק לחלוטין מהמאפיינים שמחפשים עבור דלת חוץ. הבדלים אלה ניתן לסכם בשלוש כותרות מרכזיות: ביטחון, נעילה ועיצוב. דלת ראשית היא דלת ששני הפרמטרים החשובים ביותר שלה הם ביטחון ונעילה, זאת כמובן מבלי לפגוע בנושא העיצוב, אשר מגיע בעדיפות שנייה.

כיצד לבחור דלתות פנים?

מביטחון ומנגנון נעילה, לעיצוב ופרטיות

דלת החוץ בביתכם אמורה לספק לכם לא רק אמצעי ליצירת פרטיות, אלא גם למנוע כניסה בלתי מורשית של זרים ולהגן על הבית ויושביו. כאשר מדובר בדלתות פנים, סדר העדיפות משתנה בצורה ברורה כשהעיצוב הוא המאפיין המרכזי בתהליך הבחירה ונושא הביטחון והנעילה כלל אינו רלוונטי. במקומו נכנס פרמטר חדש והוא פרטיות. דלת פנים היא דלת שצריכה לספק פרטיות ליושבי החדר. זו דלת שעיצובה צריך להתאים לקו העיצוב הכללי של הבית ולתרום לאווירה אותה אתם מעוניינים להשיג, ואלו הם למעשה שני המאפיינים אותם תרצו לשים בראש סדר העדיפויות בתהליך הבחירה.

 

עיצוב המשמר את פרטיות דיירי החדר

המשמעות הפרקטית של שני מאפיינים אלה היא שדלת פנים למשל, אינה יכולה להיות עשויה זכוכית כאשר מדובר בדלתות פנים של בית. חלק חשוב מכך שיש לנו חדר פרטי בבית הוא שהחדר מעניק לנו פרטיות. התקנתה של דלת זכוכית בפתח החדר מבטלת למעשה את כל הפרטיות שלנו. ניתן כמובן לשלב אלמנטים עיצוביים של זכוכית בדלת פנים, אך שילוב זה צריך להיעשות במשורה ובהקפדה על כך שהזכוכית אינה פוגעת בפרטיות יושבי החדר. לצורך כך, ניתן לדוגמה, להשתמש בזכוכית צבועה או אטומה שתתרום לעיצוב הדלת והאווירה בחדר.

 

תמיכה בקו העיצוב הכללי

יש לשים לב להתאמה של המשקוף לדלת, לבחירת ידית הדלת ולחומר ממנו עשויה הדלת. בדרך כלל יהיה זה עץ, המשרה אווירה של חמימות ואינטימיות, זאת בניגוד לדלת הכניסה הראשית שעשויה בדרך כלל פלדה על מנת לספק את רמת הביטחון הנדרשת. בהיבט של מנגנון הנעילה, הרי שנעילת דלת פנים מיועדת להשגת מטרה אחת והיא פרטיות ליושבי החדר. אין צורך במנגנון נעילה מתוחכם או רב בריחי שיספק הגנה ליושבי החדר ולמעשה חשוב שהמנעול יהיה קשה לפתיחה אך קל לפריצה וזאת משיקולי בטיחות.

 

הסתייעו באיש מקצוע

כעת, בבואכם לבחור דלתות פנים לביתכם החדש, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע המתמחה בתחום עיצוב פנים בכלל ובעיצוב דלתות בפרט. איש המקצוע יכול להיות מעצב הפנים ששכרתם לטובת שיפוץ הבית או בנייתו, או איש המקצוע בחנות הדלתות בה בחרתם להתרשם ממגוון האפשרויות העומדות בפניכם.

אולי יעניין אתכם גם