כיצד צריך לחשב עלויות לשיפוץ דירה?

חושבים לשפץ את הבית? לרענן את עיצוב הפנים או לשנות מקצה לקצה את מראה המקלחת או המטבח? אין ספק שמדובר בפרוייקט רציני שידרוש מכם מחשבה, יצירתיות ובעיקר סבלנות רבה. אחד האלמנטים החשובים ביותר בתהליך השיפוץ הוא הגדרת תקציב וחישוב עלויות מראש לשם עמידה ביעד. רבים מאיתנו נכנסו בעבר לתהליך שיפוץ שהחל בתקציב מסויים וסיים את דרכו בחריגה של אלפי אם לא עשרות אלפי שקלים. אז כיצד נמנע מחריגה שכזו ואיך נכון לחשב עלויות שיפוץ דירה? ריכזנו עבורכם את הטיפים המקצועיים החשובים ביותר שיעזרו לכם לעשות את זה נכון ולעמוד בתקציב. המשיכו לקרוא!

כיצד צריך לחשב עלויות לשיפוץ דירה?

מגדירים הגדרות חשובות

הגדירו מראש את סדר העדיפויות. אם הכי חשוב לכם לשפץ את המטבח הרי שהוא בראש סדר העדיפויות לשיפוץ זה, גם אם מאד מתחשק לכם להחליף אמבטיה, שירותים וגם את כל ריהוט חדרי השינה. לאחר שתגדירו את אזורי השיפוץ העיקריים תוכלו להתחיל לבצע את ההכנות המוקדמות לחישוב עלויות שיפוץ.

 

מקדישים זמן להכנה מוקדמת

בשלב הראשון מפנים זמן, ככל שצריך, לביצוע חישובים והגדרת עלויות שיפוץ. זמן האיכות הזה יתברר לכם בהמשך כמתנה אמיתית מכיוון שהוא מאפשר לכם ללמוד טוב יותר את כל “מאחורי הקלעים” של עולם השיפוץ. במהלך זמן זה יהיה עליכם לשוחח עם אנשי מקצוע, לבצע סקרי שוק, להתלבט בין סוגים שונים של מוצרים, חומרי גלם, אנשי מקצוע ועוד. זמן זה מוקדש גם לקבל חוות דעת שונות, הזמינו את אנשי המקצוע לביתכם וקבלו חוות דעת מקצועית, זו תעניק לכם פרופורציה של מחירים ותקציב.
לאחר שביצעתם את כל אלו יהיה לכם מושג ברור יותר לגבי האפשרויות העומדות לרשותכם, מול התקציב הנתון ומול הרצונות שלכם בנושא השיפוץ. יכול מאד להיות שבשלב זה תבינו שתוכלו לשפץ אזור נוסף בבית או להפך, תבינו שהתקציב לא יעמוד לרשותכם לכל מה שתכננתם ושעליכם לערוך חישוב מחדש של התכנית.

 

בוחרים הכל מראש

אל תחכו לשיפוץ עצמו בשביל להתחיל ולבחור את חומרי הגלם השונים. גשו מראש אל החנויות הרלבנטיות ובחרו הכל, ריצוף, קרמיקה, כלים סניטריים, מטבח, שיש וכו’ וכו’. רק כך תוכלו להעריך את עלויות החומרים הללו המצטברות לכדי סכומי ענק.

 

חותמים חוזה עם הקבלן

בחרתם איש מקצוע? עלויות השיפוץ תלויות בו, אל תשאירו את הדברים באוויר. החתימו אותו על חוזה בו מפורטות כל העבודות שיש לבצע בבית, כולל סעיפים קטנים ביותר, פינישים וסגירות אחרונות. ציינו גם את אלו שנראים לכם מובנים מאליו. סכום העבודה כולל מע”מ וכולל כל תת סעיף חייב להיות כתוב בבירור בחוזה. על הקבלן לעמוד בעבודה שנקבעה אל מול הסכום שיקבל בתום כל שלבי השיפוץ. במקרה שדברים יוצאים משליטה והקבלן חושב לברוח או מתחיל לבקש תקציב נוסף אתם בבעיה אם אין לכם חוזה. ברגע האמת חוזה זה יעמוד לזכותכם ולטובתכם בבית המשפט.

אולי יעניין אתכם גם