כשאומרים בית חכם למה מתכוונים?

כשאומרים בית חכם למה מתכוונים?

בית חכם הוא מונח הבא לתאר בית המצויד בשלל מערכות טכנולוגיות המאפשרות התנהלות חכמה של דיירי הבית אל מול כל האמצעים והמערכות העומדות לרשותם בבית, הן מתוך הבית והן מרחוק. למעשה, מערכות אלה יכולות לכלול כל פריט שניתן להפעלה בבית, על ידי חשמל ומחובר למערכת שליטה מרכזית אחת. אחת הדוגמאות הקלאסיות והבסיסיות ביותר היא וילון הסלון. את הווילון בסלון ניתן לחבר למנוע חשמלי שיהיה אחראי על פתיחה וסגירה של הווילון ואת המנוע החשמלי ניתן לחבר אל מערכת השליטה החכמה ובאמצעות זאת, לקבוע שבכל פעם שדלת הבית נפתחת במהלך היום, גם הווילון ייפתח, וכאשר מכובים אורות הבית, הווילון ייסגר באופן אוטומטי.

 

שימוש באלמנטים חכמים לבית כבר היום

זו היא אחת הדוגמאות הפשוטות והבסיסיות ביותר של בית חכם. בפועל, מגוון האפשרויות העומדות בפני אנשים המיישמים את הטכנולוגיה המתקדמת הזאת הוא כמעט בלתי מוגבל. למעשה, כבר עכשיו, ייתכן שתוכלו למצוא לפחות אלמנט אחד המדמה את תפקידו של הבית החכם והוא שעון הדוד החשמלי שלכם, או שעון שבת השולט בשורה של תפקודים חשמליים בבית. שעון שבת שיודע להדליק ולכבות אורות ומזגן בשעות שונות של היום הוא סוג של טכנולוגיה חכמה לבית. כך גם שעון החשמל שאתם מחברים לדוד החשמל על מנת שיקדים להידלק בכל בוקר למשך שעה אחת וייכבה.

 

מגוון האפשרויות הוא אין סופי

בית חכם הוא עניין שיכול להיות בעל תחכום רב. ככל שעובר הזמן, נוספות עוד ועוד אפליקציות שניתן ליישם במסגרת זו. הרעיון העומד מאחור הוא, שכל מוצר המופעל באמצעות חשמל, ניתן להפעיל אותו באמצעות שליחת זרם חשמלי וניתן גם לשלוט בו באמצעות שליחת זרם חשמלי. השליטה יכולה להתבצע גם באמצעות קרני אור כמו למשל שלט רחוק למערכת הסטריאו או לכל אחד מהמוצרים התומכים בצורת קלט זו. כך, ניתן לשלוט בכל אותם מכשירים באמצעות מערכת מרכזית אחת, אותה ניתן לתכנת על פי שורה של תנאים וסיטואציות וכן להתחבר אליה מרחוק, כך שניתן יהיה לשלוט בתפקודים שונים של הבית, גם מחוץ לבית.

 

כל אחד יכול, בהיקף הטכנולוגי המתאים לו

נשאלת השאלה, האם מדובר במערכת המתאימה לאנשים עשירים בלבד או שכל אחד יכול ליישם אותה בביתו? התשובה היא, שכל אחד יכול ליישם מערכת חכמה כזאת בביתו. רמת היישום תהיה תלויה ברמה הטכנולוגית של המכשירים ובעוצמת המערכת שתתקינו. כיום, ניתן ליצור מגוון רחב של אפליקציות חכמות לבית באמצעות מחשב אחד ותשתית תקשורת פשוטה ואפילו אלחוטית, בינו ובין הרכיבים השונים בבית. אם יש לכם את היוזמה, תוכלו לשדרג כבר עכשיו את ביתכם באמצעות שורה של אלמנטים אותם תוכלו לשלב במוצרי חשמל רבים בבית באופן עצמאי.

 

 

אולי יעניין אתכם גם