למה מתכוונים במושג חשמל חכם בבית?

חשמל חכם הוא מונח גג המתייחס למגוון רחב של טכנולוגיות המאפשרות אינטראקציה חכמה בין שלל מכשירי החשמל השונים בבית, לבינינו, על מנת שנוכל לעשות שימוש נוח ויעיל יותר בכל מוצרי החשמל שלנו. כדי להבין את משמעות הנוחות והיעילות של מודל זה, חישבו על פריט חשמלי המוכר לכולנו כמו שעון השבת, או שעון לדוד החשמל בבית. באמצעות כוונון מראש של השעון, נוכל לכוון את אורות הבית או את דוד החשמל בביתנו, להידלק בשעה מסוימת, אותה נבחר מראש, ושידלק למשך זמן קצוב ויכבה בצורה אוטומטית.

למה מתכוונים במושג חשמל חכם בבית?

כיבוי והדלקת מכשירים באופן אוטומטי

חשמל חכם, אם כן, מכוון לכך שהכל יתבצע בצורה דיגיטלית ובאמצעות תוכנה שבה אנו יכולים לשלוט במגוון מכשירים לרבות מכשירים מרוחקים באמצעות תקשורת אלחוטית, קווית או סלולרית. כך למשל, אם תרצו בכל יום לפני שאתם חוזרים הביתה מהעבודה, שהמזגן יידלק כרבע שעה מראש, כך שברגע שתיכנסו אל תוך הבית תוכלו ליהנות מטמפרטורה נוחה ומבית ממוזג. באמצעות המודל החכם תוכלו לכוון שעה קבועה להדלקה אוטומטית של המזגן בכל יום בהתאם לשעת החזרה שלכם מן העבודה, ותוכלו גם לבצע את ההפעלה ממכשיר הסלולר שלכם, ברגע שאתם יוצאים מהעבודה.

 

קיים מגוון עצום של אפשרויות שליטה

מאחר ומדובר במערכות דיגיטליות הנשלטות על ידי זרמים חשמליים, מגוון האפשרויות העומדות בפניכם במודל של חשמל חכם הוא כמעט בלתי מוגבל. תוכלו לכוון את התריס החשמלי להיסגר בחצות כאשר אתם הולכים לישון ולהיפתח בשעה שבע בבוקר כאשר אתם מתעוררים. תוכלו לכוון את מערכת הסטריאו ומערכת המולטימדיה להידלק ברגע שאתם מתעוררים או כאשר אתם חוזרים הביתה מהעבודה, ותוכלו להגדיר את כיבוי המערכת ברגע שאתם מדליקים את הטלוויזיה, או לכבות אותה מהטלפון הנייד האישי שלכם באמצעות אפליקציה מתאימה.

 

תקשורת בין המכשירים

חשמל חכם נוגע גם בתחום של תקשורת בין מכשירים עבור אותה מטרה של ניהול יעיל, קל ונוח יותר, של חיי היום יום. תוכלו למשל להגדיר, שבכל רגע נתון יופיע על גבי מסך הטלפון הנייד שלכם פירוט של כל המכשירים החשמליים הדולקים בבית ולכבות כל אחד מהם לבחירתכם בלחיצה אחת. בנושא תקשורת בין מכשירים, ישנה שורה של טכנולוגיות הנמצאות בשלבי פיתוח שונים. כך למשל, בעתיד, נוכל לעשות שימוש במקרר הקורא את הברקוד של כל מוצר הנכנס ויוצא מדלת המקרר, וידע לזהות מתי מוצר מסויים נגמר או פג תוקפו, מאחר והוא יצא מהמקרר אך לא חזר חזרה.

 

תקשורת חכמה בתוך הבית ומול גורמים חיצוניים

כשהמערכת תזהה את המוצר החסר, היא תעדכן מייד את רשימת הקניות שלנו במכשיר הנייד, והמכשיר יוכל לשלוח אלינו באופן אוטומטי, אחת לשבוע, את רשימת הקניות שנוצרה, אל חנות מקוונת אשר תוציא אל הפועל את הרשימה ותשלח את כל המוצרים ישירות אל פתח ביתנו.

אולי יעניין אתכם גם