מדוע מוצרי חשמל לבית נמכרים בקלות רבה באמצעות האינטרנט?

מדוע מוצרי חשמל לבית נמכרים בקלות רבה באמצעות האינטרנט?

מדוע מוצרי חשמל לבית נמכרים בקלות רבה באמצעות האינטרנט?

האינטרנט נמצא איתנו כבר קרוב ל 20 שנה. במהלך השנים הלך ותפס האינטרנט תפקיד יותר ויותר חשוב ומרכזי בחיינו, באין סוף תחומים. אחד התחומים הפורחים ביותר באינטרנט הוא עולם הקניות המקוונות. כלומר, קניות שניתן לבצע באמצעות האינטרנט ישירות מן המחשב בבית ולקבל את הפריטים שנרכשו במשלוח עד פתח הבית, או לאסוף אותם במקום מוסכם. בתוך עולם הקניות המקוונות, ניתן לזהות קטגוריית מוצרים מצליחה ופופולארית ביותר: קטגוריית מוצרי חשמל לבית ומוצרי חשמל בכלל. זאת לעומת קטגוריית האופנה שגם היא הולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות, לאחר שנים ארוכות בהן אף אחד לא העז לחשוב על קניית בגדים באינטרנט.

 

מהם מאפייני תהליך הרכישה, התומכים ברכישה מקוונת בקלות?

הסיבה להצלחת מוצרי חשמל לבית כמוצרים הנמכרים באמצעות האינטרנט על אף מחירם הגבוה יחסית ביחס למוצרי מזון למשל, נעוצה במאפייני תהליך הרכישה שלהם. בעוד שפריטי אופנה הם פריטים מאוד אינדיבידואליים הצריכים להתאים לקונה במידה שלהם, בצורה בה הם יושבים על הגוף, במגע הבד ממנו הם עשויים וכדומה, מוצרי חשמל הם מוצרים שאת המידע לגביהם, לפני ביצוע הקניה, ניתן לפרט באמצעות טקסט ותמונות ברזולוציה גבוהה ולהעניק לקונה את כל המידע לו הוא זקוק. את הפירוט הנ”ל ניתן לספק גם בפריטי אופנה, אלא שלתהליך רכישת פריטי אופנה נדרש מידע נוסף אותו אפשר לקבל ע”י חוויה ישירה של מגע עם הבגד.

 

תנאי רכישה מסודרים לרבות החזרות ואחריות

רכישת מוצרי חשמל לבית באמצעות האינטרנט, דורשת שורה נוספת של פרמטרים המוצעים על ידי החנות המקוונת על מנת להעניק ללקוח את רמת הבטחון הדרושה לו ברכישה. פרמטרים כדוגמת מדיניות החזרה ומשלוח, מדיניות החזר כספי על המוצר, אחריות וכדומה, תנאים שצריכים להיות מוגדרים וסגורים ולהיות מוצגים וברורים ללקוח לפני שהוא מבצע את הרכישה. חנויות מקוונות רבות של מוצרי חשמל דאגו להגדיר מדיניות החזרה והחזר ברורה המובאת לידיעתו של הלקוח כבר בתהליך הרכישה.

 

קניות בצורה המסורתית

ישנם אנשים שאינם מרגישים בטוחים לבצע רכישות באמצעות האינטרנט. אם אתם נמנים בקבוצה זו, אינכם חייבים לעשות זאת, אפילו אם רוב האנשים סביבכם עושים זאת ואפילו אם זה נראה קצת מיושן מצידכם לחשוש מלבצע את הרכישה באינטרנט. רכישות באינטרנט הן אמנם קלות יותר לביצוע, הן זמינות עבורנו בכל רגע משולחן המחשב בבית והן כאמור, גם מאוד מקובלות בקרב קבוצות אוכלוסיה רבות, ועדיין ישנם אנשים רבים שבוחרים לבצע את רכישתם בצורה המסורתית. כלומר, להגיע לחנות, לבחון את הדברים, לשוחח עם איש המכירות ולקבל רושם מהימן מגוף ראשון לגבי המקום ממנו הם רוכשים את הפריט, ולבוא במגע עם הפריט ולהתרשם ממנו. שתי צורות הרכישה טובות ומקובלות כל עוד אתם עושים את מה שעדיף ונח לכם וחוויית הקניה היא מהנה כפי שצריכה להיות.

אולי יעניין אתכם גם