מדוע תאורה לבית היא אלמנט כל כך חשוב בעיצוב הבית?

מדוע תאורה לבית היא אלמנט כל כך חשוב בעיצוב הבית?

כשתעברו תהליך של עיצוב הבית עם איש מקצוע המתמחה בתחום של עיצוב פנים, תוכלו לגלות שהנושא של תאורה לבית הוא מרכיב חשוב ומרכזי בעיצוב הכולל ויש לכך סיבות טובות. כדי להמחיש את חשיבות התאורה לעיצוב הבית ולאווירה השוררת בו, נביא לדוגמה מקרה קיצוני של תאורת פלורוסנט אל מול תאורת הלוגן, הממלאת את כל רחבי הבית. תאורת הפלורוסנט היא תאורה שהיא גם קרה וגם מאוד בהירה, בעוד שתאורת הלוגן היא תאורה חמה שיכולה להיות מאוד אינטימית גם בעצמה גבוהה.

 

מכלול של סוגי תאורה שונים ברחבי הבית

עולם התאורה לבית הוא עולם רחב הרבה יותר מאשר בית שכולו מואר באמצעות פלורוסנט או באמצעות הלוגן. ישנם עקרונות עיצוב של תאורת הבית עם מערכות תאורה נפרדות המיועדות לשימושים שונים, כמו למשל, תאורת אווירה, תאורת קריאה, תאורה אישית, תאורה סביבתית, תאורה היקפית וכדומה. לכל חלק בבית יכולה להיות תאורה המבוססת על גופי תאורה שונים בעוצמות שונות עם גוון אור שונה. הבחירה הנכונה בסוג התאורה הנכון, יכולה להשפיע בצורה דרמטית על האווירה בבית ועל העיצוב שלו. בהיבט זה, לא משנה כמה יקרים הרהיטים שלכם, כמה אטרקטיביים פריטי העיצוב והריהוט שקניתם, אם התאורה לא תתאים להם, כל האפקט העיצובי של הבית יכול להתמסמס בקלות רבה.

 

השפעה דרמטית של התאורה על העיצוב והאווירה בבית

תאורה הנבנית בצורה מקצועית יכולה לשנות לחלוטין את האווירה בבית ולהפוך את הבית לנעים מאוד גם מבלי שהחלפתם או שיניתם כלל את עיצוב הרהיטים, התמונות או כל פריט ריהוט אחר בבית. העניין הוא שבדיוק כפי שהנושא של תאורה לבית יכול להיטיב עם הבית, הוא יכול גם להחמיר איתו וליצור אווירה קרה, מנוכרת ולא נעימה בקרב כל מי ששוהה בבית. לפעמים מספיק להחליף מנורה אחת, גוון אחד, כדי להרגיש בשינוי, אך לרוב צריך לתכנן את התאורה בצורה שונה לחלוטין, לשלב גופי תאורה מתאימים לחלקים השונים בחדר ובבית כולו ולעשות את זה בצורה מקצועית.

 

שכירת איש מקצוע המתמחה בתחום

אם אתם עוברים תהליך של עיצוב הבית, תרצו להקדיש זמן, מחשבה וגם משאבים כספיים לטובת עיצוב התאורה לבית. לצורך כך, יהיה עליכם לשכור איש מקצוע המתמחה בתחום זה, ואשר ידע להציע ולפרוש בפניכם את כל האפשרויות העומדות מולכם ולבנות יחד אתכם תוכנית תאורה שתכסה את כל חלקי הבית ובכלל זה גם תאורת הגינה, אם יש כזאת. עיצוב התאורה בבית הוא עניין מקצועי המבוסס על עקרונות מקצועיים, לא רק על טעם אישי. לכן חשוב שכל החלטה שתתקבל בנושא תתבצע בליווי צמוד של איש המקצוע. חשוב שלא להסתמך על אנשי המכירות בחנויות השונות, אלא לשכור איש מקצוע שיהיה אחראי על כל הנושא של עיצוב הבית ואשר מכיר את הבית הספציפי שלכם ואת צרכי העיצוב שלו.

אולי יעניין אתכם גם