מה ההבדל בין אדריכלות ועיצוב פנים?

אם אתם עומדים לפני בניית בית או שיפוץ בית קיים, לבטח שמעתם לא מעט את המושגים אדריכלות ועיצוב פנים, וייתכן מאוד שאין לכם שום מושג מה ההבדל בין השניים? האם אתם צריכים לשכור את שירותיו של אדריכל או של מעצב פנים?

מה ההבדל בין אדריכלות ועיצוב פנים?

ובכן, עיצוב פנים הוא תחום שצמח מתוך עולם האדריכלות, והמוקד שלו הוא עיצוב של חללים פנימיים, בעוד שאדריכלות עוסקת, בנוסף לעיצוב פנימי של חללים, גם במבנים שלמים. בעולם האדריכלות ישנם תחומים שונים שכלל אינם קשורים לעיצוב פנים, כמו למשל אדריכלות נוף, אדריכלות עירונית וכדומה, בעוד שעיצוב פנים הוא תחום שעוסק בחלל הפנימי של מבנים בלבד.

 

בחירת איש המקצוע בהתאם לעבודה הנדרשת

לשאלה מה מבין אדריכלות ועיצוב פנים מתאים לכם יותר, אתם צריכים לשאול את עצמכם מה היא המשימה שלשמה אתם זקוקים לאיש מקצוע. במידה וכל הנדרש הוא שיפוץ פנימי של הדירה, ולא משנה מה היקף השיפוץ או גודל הדירה, מעצב פנים בהחלט יוכל לבצע את העבודה עבורכם. במידה ומדובר על בניית מבנה חדש, על הוספת אגף נוסף למבנה או בעיצוב שכולל גם אלמנטים חיצוניים כמו עיצוב גינה וחצר, אתם בהחלט רוצים לבחור דווקא באדריכל שיש לו גם את הידע המקצועי וגם את ההסמכות הנדרשות לעסוק בהיבטים שמחוץ לחלל הפנימי של המבנה.

 

בחירת איש מקצוע עם כל ההסמכות הנדרשות

חשוב לשים לב לעובדה הבאה: אדריכל הוא מקצוע בעל הסמכות ברורות על פי חוק, ואדם לא יכול לקרוא לעצמו אדריכל מבלי שיש לו את התואר הרשמי וההסמכות הנדרשות. לעומת זאת, בשוק עיצוב הפנים תוכלו למצוא אנשים רבים שקוראים לעצמם מעצבי פנים רק בגלל שיש להם טעם טוב, וזכו במהלך השנים למחמאות על עבודות יצירה שעשו. אדריכלות ועיצוב פנים הם שניהם מקצועות רשמיים, שיש לרכוש עבורם השכלה רשמית, ואם אתם רוצים לייצר את התוצאה הטובה ביותר בתהליך השיפוץ, אתם בהחלט רוצים לוודא שאתם מזמינים איש מקצוע מוסמך ובעל השכלה מתאימה.

 

שיקולי עלות שצריכים להילקח בחשבון

אחרי שאמרנו את כל זה, אי אפשר להתעלם משיקולי העלות. בכפוף לכך שאתם מזמינים איש מקצוע בעל הסמכה רשמית, נסו לבדוק עם איש המקצוע האם הוא מסוגל והאם הוא יכול להוכיח ניסיון בכל תחומי העבודה הדרושים לכם בדירה. במידה וכן, אתם בהחלט יכולים להיות גמישים בבחירה בין אדריכל ובין מעצב פנים. במידה ותהליך השיפוץ שאתם צפויים לעבור כולל פעילות הנדסית המצריכה הסמכות על פי חוק, ייתכן שעדיף לשכור אדריכל גם אם עלותו גבוהה יותר, או לפחות לשכור את שירותיו עבור אותם אלמנטים ספציפיים בהם ההסמכות שלו נדרשות. את כל יתר העבודה תוכלו להשאיר למעצב הפנים, בהנחה והוא זול יותר ומתאים יותר עבורכם.

אולי יעניין אתכם גם