מה זה שיש קיסר ומה מיוחד בו?

מה זה שיש קיסר ומה מיוחד בו?

אם אתם מחפשים משטח שיש למטבח החדש שלכם או שאתם מעוניינים לרצף את הבית או הגינה באריחי שיש, לבטח נתקלתם במושג שיש קיסר. סוג השיש הזה הוא תוצרת ישראל, מיוצר בישראל על ידי חברה ישראלית בשם אבן קיסר הממוקמת ליד קיסריה. שיש קיסר קיים ומיוצר מזה שנים ארוכות. ייחודיותו של שיש זה היא שמדובר בשיש מעובד ולא כזה המגיע ישירות מן הטבע בתצורה הגולמית שלו. מן הסתם, יהיו כאלה שיראו בכך חסרון, אלא שבפועל מודל זה מאפשר שורה של יתרונות חשובים לשימושים שונים.

 

ייצור משטחים בתהליך תעשייתי גמיש

מאחר ודגמי שיש קיסר הם דגמים המיוצרים בתהליך תעשייתי, ניתן למעשה ליצור מגוון עצום של עיצובים, מרקמים, צבעים ושילובי גוונים ולא להסתפק במאפיינים הטבעיים הבסיסיים והדי קבועים של שיש גולמי מן הטבע. במטבחים שונים למשל, מותקנים משטחי שיש בעיצובים שונים, גוונים שונים, מרקמים שונים שאותם לא היה ניתן ליצור משיש גולמי מן הטבע ומכאן מגיעה ההצלחה הגדולה של דגמי השיש של אבן קיסר. שיש זה מיוצר מהמינרל קוורץ אותו הופכים למשטח דמוי שיש בתהליך תעשייתי שבמהלכו ניתן לשלב צבעים, חומרים ומרכיבים נוספים על מנת להשיג את העיצוב הנדרש.

 

חוזק מבני, גמישות עיצובית ועמידות ביובש בשיש קיסר

לדגמי שיש קיסר ישנם יתרונות רבים ולצידם גם מספר חסרונות. היתרון הבולט ביותר של דגם שיש זה הוא המחיר הנמוך. מאחר והשיש מיוצר בתהליך ייצור סדרתי המבוסס על מינרל קוורץ, מינרל שקל יותר לעבד אותו מאשר שיש גולמי, ניתן לייצר בקלות רבה יותר את משטחי השיש בעלות נמוכה יותר משמעותית. יתרונות מרכזיים נוספים הם החוזק המבני של משטחים אלה ועמידותם הגבוהה בתנאי יובש. היתרון המשמעותי ביותר הוא הגמישות העיצובית שניתן ליישם באמצעות מודל זה של ייצור משטחי שיש, זאת לאור תהליך הייצור המלאכותי שלהם.

 

רגישות לטמפרטורות גבוהות במיוחד

לדגמי שיש קיסר ישנם גם חסרונות. הבולט ביותר שבהם הוא הרגישות שלהם לטמפרטורה גבוהה. לכאורה מדובר בבעיה, שכן שיש מיועד לשמש אותנו במטבח, בו אנו מבצעים פעולות שונות עם אש וסירים רותחים, אלא שהנחת סיר רותח ישירות על השיש הוא לא רעיון טוב, גם כאשר מדובר בשיש גולמי. לכן, כל מה שצריך לעשות הוא להקפיד על כך שאינכם מניחים מחבת עם שמן רותח, או סיר שזה עתה ירד מהאש, ישירות על השיש, אלא על מעמד מתכת מתאים שיבודד אותו ממשטח השיש.

 

שיש קיסר, פופולארי בארץ ובעולם

את דגמי השיש של אבן קיסר אפשר למצוא במרבית הבתים בישראל ובבתים רבים ברחבי העולם. טכנולוגיית הייצור הייחודית של החברה מאפשרת לה לייצר מוצר ייחודי המבוקש בכל רחבי העולם, הן בגלל המחיר, הן בגלל גמישות העיצוב והן בגלל החוזק המבני התואם את החוזק המבני של שיש גולמי ביחס לכל אלטרנטיבה אחרת.

 

 

אולי יעניין אתכם גם