עיצוב בתים – באיזה שלב מערבים את המעצב?

אם אתם בונים בית חדש, או משפצים את הבית הקיים, ורוצים לעצב את הבית בצורה אטרקטיבית ונכונה על פי עקרונות מקצועיים של עיצוב בתים, אתם רוצים לשלב בתהליך איש מקצוע, מעצב פנים, ולעשות את זה החל מהשלב הראשון של תכנון המבנה הפנימי של הבית. במרבית המקרים, הדרך היעילה ביותר לנהל תהליך כזה היא באמצעות איש מקצוע שהוא גם אדריכל וגם מעצב פנים, אבל אם יש מעצב פנים ספציפי שאתם רוצים שדווקא הוא ינהל עבורכם את תהליך העיצוב, חשוב מאוד לערב אותו בשלבים הראשונים של התכנון, ולדאוג שהדברים יבוצעו בשיתוף פעולה.

עיצוב בתים – באיזה שלב מערבים את המעצב?

שילוב כבר בשלבים הראשונים

התהליך של עיצוב בתים הוא תהליך מורכב שלעיתים מחייב מעורבות של מספר אנשי מקצוע. מצד אחד, כל איש מקצוע רוצה את החופש המקסימלי ואת הגמישות המרבית לביצוע עבודתו, ומצד שני, כל פעולה שמבוצעת בתהליך התכנון והעיצוב של הבית, צריכה לקחת בחשבון אלמנטים נוספים מעולמות שונים. כך למשל, כאשר האדריכל קובע את מיקום וגודל החדרים והחלוקה הפנימי של המבנה, חשוב שהוא יעבוד בשיתוף פעולה עם מעצב הפנים כבר בשלב זה.

 

פגישת היכרות וחיבור בין אנשי המקצוע

יחד עם זאת, כלקוחות, אתם לא אלה שאמורים לשבור את הראש בתהליך העבודה, ובדיוק עבור זה אתם מוציאים ממיטב כספיכם. על כן, חשוב שכבר בשלב הראשון, תערכו פגישה נינוחה עם כל בעלי המקצוע המעורבים בתהליך של עיצוב בתים ותכנון הבית, ותיצרו את התנאים לכך שהדברים אכן ינוהלו בשיתוף פעולה. בפגישה זו עליכם גם לצייר את הקווים מנחים, את הקווים האדומים והציפיות שלכם מכל איש מקצוע ומכולם יחד.

תהליך ארוך ויקר, ראוי שיתנהל בצורה נכונה ומדוייקת

תהליך עיצוב, תכנון ובניית הבית הוא תהליך יקר, שיכול להימשך חודשים ארוכים, ובפרויקט כזה אתם לא רוצים להשאיר את הדברים באוויר, ולהיכנס לאחר מכן לויכוחים מול אנשי המקצוע. חשוב שתתנו את הדגשים כבר בהתחלה, ורק תקפידו להשאיר את היד על הדופק ולוודא שהדברים מתנהלים בצורה הנכונה ובשיתוף פעולה בין כלל אנשי המקצוע.

 

מוזמנים למחשבון שיפוץ או בניית בית, למכרזים או לקבוצות רכישה

אולי יעניין אתכם גם