עיצוב הבית – סגנונות עיצוב

התהליך של עיצוב הבית מתחיל בראש ובראשונה בהגדרת סגנון העיצוב שעל פיו תיבנה תכנית העיצוב כולה. בעולם העיצוב ישנה שורה ארוכה של סגנונות עיצוב הכוללים את סגנון העיצוב המודרני, העיצוב הכפרי, העיצוב היוקרתי, העיצוב הקלאסי, עיצוב וינטאג', עיצוב עתיק ועוד. כל סגנון כזה מתבסס על מקורות השראה שונים, על קווי עיצוב שונים, על גוונים שונים, מרקמים שונים וחומרי גלם שונים, ועל פי הגדרת הסגנון מראש, יקבע כל תהליך העיצוב הכולל.

עיצוב הבית – סגנונות עיצוב

סגנון העיצוב הוא מבוסס טעם אישי

את סגנון העיצוב אתם רוצים לבחור לא על פי מצב רוח, ולא על פי מה שראיתם אצל חברים או קרובי משפחה, אלא על בסיס בדיקה מעמיקה של סגנונות אפשריים ובחינת ההתאמה של כל סגנון לבית שלכם. החלטות עיצוב הבית צריכות להתקבל בתוך מסגרת מקצועית ולא על בסיס תחושות רגעיות שמלוות אתכם ויכולות להשתנות מהיום למחר. יחד עם זאת, זה הוא בהחלט השלב שבו הטעם האישי בא לידי ביטוי בצורה הברורה ביותר, ואכן ישנו קשר ישיר בין סגנון העיצוב הנבחר ובין מה שאתם פשוט אוהבים ומתחברים אליו.

 

יתר תהליך העיצוב חייב להתבצע בצורה מחושבת ומקצועית

בהמשך הדרך, לאחר שנקבע סגנון העיצוב ומתחיל שלב העיצוב עצמו, הדברים צריכים להתבצע בצורה קרה יותר, מחושבת יותר ומקצועית יותר, על בסיס כללי עיצוב מקצועיים, על בסיס תאוריות מקצועיות של שילובי צבעים, גוונים, מרקמים וחומרי גלם, פרופורציות ומידות, תצורות וצורות וכדומה, ובשלב הזה אתם בהחלט רוצים שלצדכם יעמוד איש מקצוע המתמחה בתחום של עיצוב הבית ויכול להנחות אתכם לאורך התהליך כולו, ולוודא שאתם גם לא עושים טעויות וגם פועלים בצורה נכונה שתייצר עבורכם את העיצוב האולטימטיבי.

 

בחירת סגנון עיצוב בתהליך מסודר

כדי להתרשם מסגנונות העיצוב השונים, מומלץ להיכנס לגלריות וקטלוגים ופשוט לבחון מה אתם מרגישים כלפי כל תמונה וכל עיצוב. האם אתם מתחברים לעיצוב ולמה, מה לא מוצא חן בעיניכם בעיצוב וכדומה. שאלות אלה והתשובות שתענו עליהן יסייעו לכם להגדיר את סגנון העיצוב המועדף עליכם, ועל פיו תוכלו להזניק תהליך עיצוב מקצועי לבית כולו.

אולי יעניין אתכם גם