על מה חשוב להקפיד כשבוחרים קרמיקה לבית?

אם אתם מעצבים או משפצים את ביתכם ומעוניינים לשנות את הריצוף בבית ואת האריחים במטבח ובחדרי האמבטיה והשירותים, יהיה עליכם לעבור תהליך של בחירת קרמיקה לבית. בתהליך זה, תרצו לבצע את הדברים בצורה שקולה, מסודרת ונכונה, על מנת להבטיח שתוכלו ליהנות מהעיצוב והאווירה שאתם מחפשים. בזמן תהליך החיפוש תיתקלו במונח שהפך למונח מרכזי בו משתמשים בתי עסק המוכרים קרמיקה, והוא הפורצלן, או גרניט פורצלן. שני מונחים אלה מתארים בדיוק את אותו המוצר.

על מה חשוב להקפיד כשבוחרים קרמיקה לבית?

אריחים בסגנון כפרי בא.א. קרמיקה

בחינת רמת האריח והתאמתו ליישום

בבחירת פורצלן לבית, חשוב כמובן לבחון את רמת איכותו של האריח ואת מידת ההתאמה שלו ליישום הנדרש. אריחים לחדר האמבטיה למשל, הם דקים יותר וקטנים יותר מאשר אריחי רצפה, בעוד שאריחי רצפה צריכים להיות מאסיביים יותר ומיועדים למטרה זו באופן ספציפי, מאחר והם אמורים לעמוד בעומס רב יותר, בחיכוך של רהיטים כבדים וכדומה. בהמשך יהיה עליכם לבחון שני פרמטרים מרכזיים והם עיצוב האריח וגודל האריח.

 

בחירת דגם העיצוב המתאים

בכל חנות קרמיקה בה תבקרו, תגלו מבחר עצום של אריחי פורצלן. במקרים רבים, ההבדלים ביניהם הם קלים מאוד. יחד עם זאת, כאשר מתקינים את האריחים בבית, המראה המתקבל מכל אחד מהעיצובים יכול להיות שונה לחלוטין בצורה מאוד בולטת. תוכלו למצוא אריחים עם גימור מבריק, לעומת אריחים עם גימור מט. אם אתם אוהבים את המראה הבוהק כפי שהוא מתקבל לאחר עבודת פוליש מקצועית, חשוב לוודא שאתם בוחרים אריחים עם גימור מט. כמו כן, מרקם האריח יכול להיות מחוספס במידות שונות, כשלעתים מוצעים אריחים בעלי רמת חספוס גבוהה הנובעת מתהליך הייצור, ולכן גם נמכרים במחיר נמוך יותר.

 

בחירת האריחים על פי מידה

בהיבט של המידות, מוצעות לכם כיום אפשרויות רבות לבחירה, במיוחד בכל הקשור לאריחי רצפה. בעבר, היה נהוג להשתמש באריחי שיש קטנים במידה 20 ס”מ על 20 ס”מ. עם השנים, גדלו האריחים למידה של 30 ס”מ על 30 ס”מ וכיום כבר אפשר למצוא אריחים בגודל של חצי מטר על חצי מטר ואלה אריחים גדולים ומרשימים מאוד. יחד עם זאת, אריחי קרמיקה גדולים מתאימים במיוחד למרחבים גדולים והתקנתם בתוך סלון קטן עלולה להתברר כטעות עיצובית קריטית.

 

מוטב להסתייע בייעוץ מקצועי

תהליך של בחירת אריחים לרצפה ולחדרי האמבטיה והשירותים כדאי שיהיה מלווה ע”י איש מקצוע המתמחה בתחום עיצוב פנים ומכיר היטב את עולם אריחי הקרמיקה. ישנם שיקולים רבים שכדאי לקחת בחשבון סביב נושא העיצוב, מרקם, רמת איכות, גודל, פרופורציות וכדומה. שיקולים אלה מבוססים על ידע מקצועי ולא רק על טעם אישי. ידע מקצועי זה, יוכל לספק לכם מעצב פנים מומחה.

אולי יעניין אתכם גם