ריהוט לבית – עץ מלא או עץ תעשייתי?

ריהוט לבית – עץ מלא או עץ תעשייתי?

אחת הדילמות שעולה כמעט בכל פעם שאנו מחפשים ריהוט לבית היא האם לקנות רהיט מעץ מלא, או רהיט מעץ תעשייתי מעובד? מן הסתם, לאורך השנים שמעתם כבר לא מעט דעות לכאן ולכאן, ומן הסתם, יש לכם העדפה מסוימת בכיוון של עץ מלא, ואלמלא מחירם הגבוה של פריטי הריהוט מעץ מלא, הייתם מרהטים את כל הבית באמצעות רהיטים אלה. בפועל, ישנם יתרונות גם לעץ התעשייתי המעובד, יתרונות שיכולים להשפיע ומשפיעים מאוד על החלטת הקניה שלכם, ובצדק.

 

יתרונות וחסרונות לכל אחד מסוגי העץ

עץ מלא הוא עץ שהעיבוד היחיד שהוא עובר הוא חיתוך על פי המידות, שיוף, ליטוש וצביעה. מעבר לכך, אתם מקבלים עץ בדיוק כפי שהוא הגיע מן הטבע. לעומת זאת, עץ תעשייתי מעובד הוא בעצם אוסף של פיסות עץ עם חומרים נוספים המיועדים לגבש את הפיסות האלה לגוף אחד שלם. לעץ המלא יש כמובן יתרונות רבים מבחינת חוזק ועמידות, ולעץ התעשייתי יש חסרונות בצורת התפוררות במגע מאסיבי עם מים, צורך בציפויי פורמייקה, קילוף ושחיקה עם הזמן וכדומה.

 

המחיר נמוך משמעותית

לעץ התעשייתי ישנם גם יתרונות. היתרון הבולט ביותר שלו הוא המחיר. העץ התעשייתי זול באופן משמעותי מהעץ המלא ומאפשר לכם לקנות רהיטים גדולים יותר, מעוצבים יותר ומתאימים יותר לצרכים שלכם, במקום לקנות ריהוט לבית שכולו עשוי עץ מלא, אך אינו מספק לכם מענה מירבי לצרכים. פערי המחיר בין עץ מלא ובין עץ תעשייתי יכולים להגיע לעשרות אחוזים, וכאשר מדובר גם בריהוט יוקרה, פערים אלה יכולים להגיע למאות אחוזים.

רכישת ריהוט לבית

העץ התעשייתי קל יותר ומתאים ליישומים רבים בענף הריהוט

יתרון משמעותי נוסף שיש לעץ התעשייתי על פני העץ המלא, הוא משקלו הקל. בדיוק כפי שבעולם המסגרות, ישנו מעבר אינטנסיבי מעבודה עם ברזל כבד, למתכת אלומיניום קלה, כך גם בעולם הריהוט לבית. ישנו מעבר מעץ מלא לעץ תעשייתי ביישומים שונים ומרכיבים שונים של הריהוט. למשל, כאשר מדובר בארונות מטבח, לו הייתם רוכשים מטבח שהדלתות שלו עשויות עץ מלא, הייתם נדרשים להזמין אותו גם עם צירים מאוד חזקים, אשר בלאו הכי היו עם הזמן מקבלים עיוות כלשהו לאור המשקל הרב של העץ. עץ תעשייתי, לעומת זאת, הוא עץ קל הרבה יותר, המתאים לדלתות מטבח, דלתות ארונות ועוד מגוון שימושים בעולם של ריהוט לבית.

 

כדאי לבדוק את הדברים בכל מקרה, בנפרד

אין נוסחה קבועה לבחירה בין עץ מלא לעץ תעשייתי. ישנם מקרים בהם תהיה לכם עדיפות לעץ מלא בגלל האווירה שהוא מעניק ובגלל החוזק המבני שלו ובמקרים אחרים תעדיפו ריהוט לבית שעשוי מעץ תעשייתי בגלל הקלות שלו, מגוון האפשרויות והעיצובים שהוא מציע לכם, וכדומה.

 

אולי יעניין אתכם גם