תכנון בית – היבט העיצוב והיבט השימושיות

בכל תהליך של תכנון בית, ישנה חשיבות רבה להתייחס לכל מרכיבי התכנון הנדרשים, ובכלל זה גם עיצוב ואסתטיקה וגם פונקציונליות ושימושיות. במקרים רבים, תהליכי התכנון מתייחסים בשלבים הראשונים בעיקר לנושא המבנה וחלוקת החלל הפנימי, ופחות לנושא העיצוב, מצב שהולך ומתהפך ככל שמתקדמים בתהליך.

תכנון בית – היבט העיצוב והיבט השימושיות

בהמשך הדרך, תשומת הלב עוברת להיבט העיצובי, ליצירת אסתטיקה אטרקטיבית ואווירה נעימה בבית, ולעיתים זה גם בא על חשבון רמת השימושיות והפונקציונליות של הבית.

 

דגשים שונים בשלבים שונים של התהליך

תהליך נכון של תכנון בית בהחלט אמור לתת דגשים שונים בשלבים שונים של התהליך, אך בכל שלב חשוב מאוד לתת את הדעת ולשקול את הדברים על בסיס שני ההיבטים, הן ההיבט העיצובי והן ההיבט הפונקציונלי. בהיבט זה, עליכם לבחון את גודל החדרים, את גודל הסלון, את כיווני האוויר וכניסת האור הטבעי, את אוורור הבית, את תשתיות האינסטלציה והחשמל וכדומה, וכן את הריצוף, את הצבע, את הטאצ’ העיצובי, את קווי העיצוב וכדומה.

 

ביצוע התכנון על בסיס עקרונות מקצועיים בלבד

תהליכים אלה של תכנון בית הם תהליכים שחייבים להישען על עקרונות מקצועיים ועל תהליכים מקצועיים מסודרים, וחשוב מאוד שלא יבוצעו על בסיס תחושות או החלטות אימפולסיביות. איש מקצוע המתמחה בתחום עיצוב הפנים, או פשוט אדריכל, יודעים בדיוק כיצד לנהל את תהליך התכנון, ויודעים גם לשלב את הלקוח בתהליך תוך שהם נותנים דרור להעדפות האישיות שלו מצד אחד, ומקפידים על שמירה על הכללים המקצועיים מן הצד השני.

 

בית שהוא גם אסתטי וגם שימושי ונוח

בסופו של דבר, המטרה שלכם היא בית שימושי, נוח, מרווח כמה שאפשר, בית המנצל היטב את השטח העומד לרשותו, נגישות גבוהה של כל האלמנטים הפונקציונליים בבית, בית מאוורר ומואר, ולצד זאת גם בית מעוצב, בית ססגוני, בית נעים ומלא אווירה על פי מה שאתם אוהבים. השגת מטרה זו בהחלט יכולה להתבצע בשלבים, אך היא חייבת להיות מבוססת על ראייה כללית של התמונה הכוללת בכל שלב ושלב, הן בהיבט העיצוב והן בהיבט השימושיות.

אולי יעניין אתכם גם