עץ זכוכית בטון ואבן – במבשרת

לצפיה בתיק העבודות המלא>
עץ זכוכית בטון ואבן – במבשרת

בית מיוחד זה נוצר במפגש עם זוג מקסים אשר גרו במעלה הגבעה בבית אבן ובחרו לעבור ולבנות את ביתם החדש בחזיתה, תוך הכנסת הנוף של הרי ירושלים הביתה .
בתהליך התכנון חברנו לחומרים כגון עץ זכוכית בטון ואבן , עם ההשראה המשלבת בין אדריכלות יפנית לים תיכונית .
על חלק זה של הגבעה היה בית אבן ישן הבנוי בסגנון הבנייה הערבי עם תוספות אשר הודבקו לבית עם השנים, בחרתי להשאיר רק את החלק המקורי ולבנות את עיקר הבית החדש כזרוע הנשלחת אל הנוף הפתוח .
מבקר הנכנס אל החצר נחשף לחוויה ייחודית של שביל המתפתל בתוך גינה בהשראת גינות זן ומשלבת אבן טבעית, חצץ, בריכת דגי נוי וצמחי מים, צמחיה ארץ ישראלית וגם במבוק . עיקר הבית הוא חלל גדול המכיל את המטבח שולחן אוכל וסלון .
החוויה היא של בית מואר פתוח לרווחה אל הנוף .
ההשראה היפנית מתבטאת גם במסורת Wabi Sabi – קו עיצובי מסקרן אשר תופס מקום נכבד בעולם האדריכלות והעיצוב. בחרתי להתחבר לחומרים ולתרבות אשר היוו לי מקור השראה .בין שאר עבודתי אני מתכנן ומעצב בתים מעץ ובאופן טבעי שילבתי בין מקורות ההשראה הללו ליצירת בית נעים המזמין את האורחים פנימה ובו בזמן מאפשר להם להרגיש חלק מהטבע העוטף את הבית.
מתוך מודעות לאיכות החיים, איכות הסביבה ובנייה ירוקה – קיימות – הקפדתי להשתמש בחומרים בעלי רמת בידוד גבוהה כולל קיר הזכוכית המבודד בסלון . חומרי הריצוף בבית הינם בטון טבעי מוחלק בחלל האירוח המהווה מסה תרמית חשובה . החדרים רוצפו בפרקט מבמבוק והמרפסת בלוחות דק במבוק ,אשר מהווה חומר אקולוגי מתחדש. התאורה תוכננה באופן החוסך אנרגיה ומייצרת אווירה ייחודית תוך שילוב תאורת לד בקורות העץ המחברות בין פנים לחוץ.

 

אדריכלות ועיצוב פנים אילן דרוראדריכלות ועיצוב פנים אילן דרוראדריכלות ועיצוב פנים אילן דרוראדריכלות ועיצוב פנים אילן דרוראדריכלות ועיצוב פנים אילן דרוראדריכלות ועיצוב פנים אילן דרור

Skills

Posted on

15 בNovember, 2016

Submit a Comment

אולי יעניין אתכם גם