אדריכלות ועיצוב פנים – מקצועות רשמיים

תהליך של שיפוץ הבית הוא תהליך לא זול, והניסיון להוזיל אותו הוא לגיטימי לחלוטין. יחד עם זאת, בכל הקשור לנושא של אדריכלות ועיצוב פנים, אתם בהחלט רוצים להשקיע את הסכומים הנדרשים על מנת לוודא שאתם מזמינים אנשי מקצוע מוסמכים ורשמיים, שיוכלו לייצר עבורכם את התוצאה המקצועית ביותר. אדריכלות הוא תחום עיסוק מאוד מוגדר ובעל גבולות ברורים, כך שכנראה לא תפגשו באדם המגדיר את עצמו אדריכל מבלי שיש לו את התעודות שיכולות להעיד על כך, ובכל מקרה שאתם פוגשים אדריכל, לעולם אל תתביישו לבקש לראות תעודות, תיק עבודות וכל מסמך שיעיד על הרמה המקצועית.

אדריכלות ועיצוב פנים – מקצועות רשמיים

מקצועות הדורשים לימודים רשמיים של כל עקרונות ויסודות המקצוע

עיצוב פנים, לעומת זאת, הוא מקצוע קצת יותר חדש, מקצוע שנולד מתוך עולם האדריכלות, וסביבו עדיין לא התגבשה מסגרת מסודרת, מה שמוביל למצב בו אתם עשויים לפגוש לא מעט אנשים המגדירים את עצמם כמעצבי פנים, על אף שבפועל אין להם כל השכלה רשמית, הסמכה או תעודות שיכולות להעיד על היותם אנשי מקצוע. אדריכלות ועיצוב פנים הם שני מקצועות שיש ללמוד אותם, ללמוד את המבואות, התאוריות, העקרונות המקצועיים, הפרקטיקות, הטכניקות והמתודולוגיות השונות המרכיבים אותם, וטעם אישי או כשרון לא יכולים להוות תחליף לכל אלה.

 

החשיבות של בחירת איש מקצוע בעל כל ההסמכות והתעודות הנדרשות

דברים אלה נאמרים על מנת להבהיר נקודה חשובה מאוד שעליכם לקחת בחשבון בכל תהליך של שיפוץ הבית, עיצוב החלל הפנימי של הבית ואפילו בניית בית חדש, או הוספת אגף נוסף לבית. הנקודה היא שבכל בחירת איש מקצוע שיוביל עבורכם את התהליך, אתם רוצים לוודא שאתם בוחרים באדם מקצועי בעל כל ההסמכות הנדרשות, איש מקצוע שלמד את העקרונות המקצועיים בעולמות של אדריכלות ועיצוב פנים ויכול לספק לכם שירות מקצועי, ולא כזה המבוסס רק על טעם אישי או על מחמאות שקיבל אותו אדם מאנשים שונים על עבודות יצירה שעשה לאורך השנים.

 

אתם משקיעים המון כסף ומאמץ בתהליך, עשו את זה כמו שצריך

כל עבודת שיפוץ או בנייה שאתם מבצעים בביתכם, היא עבודה שאת תוצאותיו תחוו לאורך שנים ארוכות. על כך יש להוסיף את הכסף הרב שאתם צפויים להשקיע בתהליך זה הן עבור חומרי הגלם, הן עבור פריטי העיצוב, הן עבור העבודה והן עבור השירותים המקצועיים, והנה מכלול מספיק טוב של סיבות מדוע עליכם להתעקש על כך שכל איש מקצוע שיקח חלק בתהליך חייב להיות איש מקצוע בעל הסמכה נדרשת, וזאת מעבר לתהליך הבחירה שאתם צריכים לעבור, כדי לאתר את מעצב הפנים או האדריכל שיכול לעצב לכם את הדירה בדיוק על פי ההעדפות האישיות שלכם, בסגנון העיצוב שמתאים לכם, וגם יכול להוכיח את הניסיון שלו בתחום.

אולי יעניין אתכם גם