באיזה שלב של השיפוץ כדאי לבחור מוצרי חשמל למטבח? כל מה שצריך לדעת

באיזה שלב של השיפוץ כדאי לבחור מוצרי חשמל למטבח? כל מה שצריך לדעת

אחד המרכיבים החשובים והנחוצים בימינו הם מוצרי חשמל למטבח. לעיתים אנו לא שמים לב אך בהתבוננות ולו השטחית ביותר, נגלה שמוצרי חשמל למטבח אינם כלי עזר ואמצעי, אלא הם לעיתים המטבח עצמו. אמנם בסיס המטבח מורכב משיש, כיור וברז מים ולעיתים יש בו גם מקום קטן לישיבה או אפילו סוג של פינת אוכל, אך כל הנ”ל לא מרגיש מטבח שלם ללא מוצרי חשמל חיוניים.
התנור הינו מוצר חשמל, יש וגם הטיגון נעשה בצורה חשמלית באמצעות מעגל סגור ובטיחותי, מדיח הכלים, המערבל, המיקרוגל ושאר המכשירים השונים מהווים חלק בלתי נפרד מהמטבח. חלקם לא רק מצטרף למטבח בעת העבודה אלא אף הופכים לחלק מהריהוט הסטנדרטי הקיים בו.

 

מוצרי חשמל בזמן תכנון הבנייה או השיפוץ

לאחר הקדמה קצרה זו אנו מבינים ומכילים כי בעת בואנו לתכנן שיפוץ טוב למטבח לא ניתן לזנוח ולו לרגע, בזמן התכנון, את שילובם של מוצרי חשמל למטבח. חשוב מאוד לזכור אותם כבר בתחילת הדרך ויש להביט עליהם כחלק מהמערך הכולל של שיפוץ המטבח. בעת תכנון השיפוץ חובה לקדמם לראש רשימת המטלות ולהיערך עימם בד בבד עם התכנית הכללית של שיפוץ חדר המטבח.

 

נושאים חשובים שיש לשים לב אליהם בשילוב מוצרי חשמל בזמן התכנון

הסתפקות בבניית מטבח מעוצב ללא שמירת מקום לתנור למשל, יכולה להביא להפסד של כל ההשקעה. יתכן ויחסרו ס”מ בודדים להכנסת התנור מאחר ולא נבחר מראש או שלא נערכו מדידות חשובות. המטבח כיום לא מסתכם רק כחדר הכנת אוכל שיכול להיראות חיצונית כמפעל אלא לחדר מרכזי בבית המעוצב בהתאם.

 

מוצרי חשמל בעיצוב המטבח

בדורנו משקיעים לא רק באיכות החומרים אלא גם במראה. אנו רואים במטבח חלק מהבית ואולי אפילו כחלק חשוב ועיקרי בו. אנו שוהים במטבח רבות ומעוניינים שתהיה בו אווירה טובה, נעימה ומפרה. לכן בעת תכנון שיפוץ למטבח אנו מתמקדים בצבע, בגדלים, בסגנון וכדומה. את כל החישובים הללו עלינו להחיל גם על המוצרים הנלווים למטבח ואשר הופכים לחלק בלתי נפרד ממנו. התנור והמקרר למשל, חייבים להתאים לו, לא רק בגודל אלא גם בצבע והסגנון, בהתאם לצרכי המטבח ואופיו.

 

סגנונות עיצוב מטבח שונים

בתורת העיצוב, הדבר שהכי קובע בעת בניית תכנית לעיצוב הוא הטעם האישי. הוא ואין בלתו. לא ניתן להחליט לאיש מה טוב לו ועם מה הכי נעים לו. האדם המזמין שיפוץ או משפץ בעצמו צריך להרגיש הכי בבית, בביתו שלו ולפי טעמו. יש שאוהבים מטבח אחיד בצבע לבן העובר כחוט השני בכל פריטי המטבח ולכן גם מוצרי החשמל ייבחרו בקפידה בצבע המתאים על מנת לשמור על אחידות. אך יש כאלה האוהבים ליצור נקודות בתוך הקיים, לעורר צבע ועניין. במקרים אלה לא חייבים לשלב את מוצרי החשמל לצבע הרווח אלא ניתן ורצוי לבחור בצבעים שונים המעוררים ומשתלבים. לסיום, בכל דרך בה תבחרו, העיקר שתשתלב טוב עם טעמכם ואופי העיצוב אשר שורר בביתכם.

אולי יעניין אתכם גם