בית חכם – התקנה רק על תשתית בית חדש או אפשרי גם בבית קיים?

בית חכם – התקנה רק על תשתית בית חדש או אפשרי גם בבית קיים?

בשורת הטכנולוגיה של הדור הנוכחי, לא עוצרת באדום, או יותר נכון לא עוצרת כלל. היא פשוט רצה, מתקדמת ומחוללת פלאות. בהקשר של בית חכם למשל, הדבר מהווה מהפכה של ממש הן בבניית בית חדש והן בהלבשת מערכות של בית חכם על בית קיים.

 

מהי בשורת הבית החכם?

עד היום התרגלנו לפירוש מסוים במונח בית וכיום הפירוש קצת שונה. בעוד שבעבר בית היה בית מגורים ובו הותקנו מערכות צדדיות העוזרות לדרים בו, כיום, הבית שודרג לבית חכם. לא עוד בית, אלא מונח חדש המאגד בתוכו את הבית כמקום מגורים ויחד עם זאת בית משוכלל הנותן במקביל למגורים בו חוויה אמיתית, נוחה, נעימה ונגישה. בית חכם זה שילוב של הדומם: בית, עם חכמה הטמונה בו ומביאה אותו למצב פעיל, אקטיבי לנוחיות המתגוררים בו.

 

מה הופך את הבית לחכם?

חכמת הבית המדוברת כאן היא לא על סגנונו, עיצובו החיצוני, גודלו או גינתו. חכמת הבית היא הטכנולוגיה הטבועה בו אשר גורמת לו לתפעל את הבית בצורה מקצועית מאוד, בשלל רבדים ולאורך כל שעות היממה. זה מתחיל במיזוג, כאשר ניתן בבית שכזה להנחיל בקרת אקלים וחסכון, ובאמצעותו לנהל בבית את האקלים לפי בחירה, לפי שעות שונות ולפי פעילות במקום בשעה זו. גם הדלקה וכיבוי המזגן ייעשה על ידי חיישן בהתאם למתבקש.

 

בית חכם ומואר

במקביל למערכת המיזוג המבוקרת, ניתן לארגן טוב את מערך התאורה בבית. התאורה בבית זה איננה רק אמצעי לגרש את החושך, אלא, בייעול נכון של המערכת, ניתן ליהנות ממש מקיומה. הבית מואר בצורה נכונה, בהתאמה, עם שעות היום והלילה החולפים, והמערכת מנהלת גם את התריסים לפי הצורך.
גם שאר המערכות הביתיות החשמליות כאודיו, וידיאו וכדומה, מופעלות באמצעות מרכז שליטה אחד, היכול להיות מופעל גם מהמכשיר הנייד שבכף היד.

 

תשתית בית חכם דווקא בבית חדש?

מטבע הדברים, מערכות שכאלו מותקנות בעיקר בבית חדש. הקבלן נערך מראש ומתקין בעת בניית הבית את כל הדרוש על מנת להקים בית חכם ומושלם. השאלה שמעסיקה רבים היא, האם ניתן להלביש בית חכם על בית שכבר בנוי וקיים? רבים טועים וחושבים שכנראה שלא וחושבים שהדבר דורש שבירה יסודית של חלקי הבית השונים, על מנת לבנות בו תשתית חדשה וטכנולוגית מהשורש. ההפתעה היא שהעובדות בשטח שונות.

 

בית חכם על בית קיים

בהחלט ניתן באופן מבוקר ונכון להלביש ולהפוך בית קיים לבית חכם. לא נדרשת פעולה דרסטית אשר תהרוס את הבית, אלא יהיה צורך לשלב דימרים חכמים ומערכת לניהול תריסים. כל השליטה בבית תעבור למקום מרכזי אחד המקנה לך דרור וחופש אמיתי בביתך הפרטי.
ניתן אם כך, ללא מהפכות גדולות להלביש בית חכם על בית הקיים כבר. בכך אתה מוודא שביתך יהפוך בו בעת לבית חלומותיך וגם לנופש פרטי מתמשך.

אולי יעניין אתכם גם