בניה ושיפוצים ללא חריגות תקציב – משימה אפשרית!

אחת האמונות הרווחות בכול הקשור לבנייה ואפילו לשיפוצים היא שאי אפשר להימנע מחריגות תקציב. זו הסיבה שהמומחים השונים בתחום ימליצו לכם פה אחד להוסיף לתכנון התקציב שלכם בין 10% ל-15% שמיועדים לאותן חריגות בלתי צפויות. בחברת, 'משימה אפשרית' שעוסקת בניהול ובפיקוח על פרויקט הבנייה מאמינים שניתן - באמצעות ליווי צמוד של תהליך הבנייה - להימנע מרוב רובן של ההפתעות הלא נעימות.

בניה ושיפוצים ללא חריגות תקציב – משימה אפשרית!

ליווי כבר משלב התכניות

לטענת יוסי עמית ודודו ארצי, הבעלים של חברת ‘משימה אפשרית’, כאשר ליווי תהליך הבנייה מתחיל בשלב של טרום הגשת הבקשה להיתרי בנייה, או בשלב שהתכנית עדיין נידונה בוועדה, ניתן לא רק לפתור בעיות לא צפויות שקשורות ליישום התכניות האדריכליות, אלא גם לתת הערכת תקציב מדויקת ביותר, כאשר כבר בשלב השלד, או בשלב הטיח, ניתן לדעת בדיוק מרבי מהן ההוצאות הצפויות.
חלק מהליווי שמעניקה החברה הוא בדיקה שוטפת של התקציב, סעיף אחר סעיף, ובקרה בזמן אמת על השינויים שמתרחשים.

לא מתפשרים על איכות העבודה

להצלחת תהליך הבנייה דודו ויוסי ממליצים לבחור בקבלנים הטובים ביותר. אמנם הם מודעים לעובדה שפעמים רבות הרצון לחסוך מלווה בסוג כזה או אחר של פשרה, אבל בתחום של הקבלנים, לטענתם, אין מקום לפשרות.

להשקפתם, ההקפדה על חומרים איכותיים צריכה לרדת עד לרזולוציה של איכות המסמרים שבהם הפועלים משתמשים, וקבלנים טובים יקפידו גם על כך.

בבנייה פעמים רבות לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור, לפחות לא בלי להוציא סכומי כסף גבוהים ומיותרים, לכן צריך להשתדל ככול האפשר להימנע מטעויות שנובעות בעיקר מחוסר ניסיון או מחוסר מקצועיות כגון: ריצופים עקומים, ארונות שלא נכנסים לנישות שנבנו במיוחד בגלל טעות בחישובים, מקלחונים קטנים או גדולים מידיי וכיו”ב. אחד מהתפקידים של הפיקוח וליווי הבנייה הוא להקפיד מלכתחילה שטעויות כאלו לא יקרו.

שיפוצים

 

לא מתפשרים על אנשי מקצוע טובים

כדי להשיג עבודה בשוק התחרותי של היום בעלי מקצוע רבים נותנים מחירים ‘מתחת לשוק’. מדובר אמנם בהצעות מפתות מאוד, אך הן באות פעמים רבות על חשבון חומרים ופריטים שונים שלא נלקחו בחשבון בתכנון התקציב, או על חשבון טיב העבודה.

לאחר שמתגלות החריגות או הפגיעה באיכות העבודה, אנשים רבים אמנם שוקלים להחליף את אותו איש מקצוע, אך לעתים הם מגלים שהחלפת איש המקצוע תעלה להם יותר כסף משום שאותו איש מקצוע כבר נמצא בתוך תהליך הבנייה. אפשר לומר שהם הופכים למעין שבויים של אותו בעל מקצוע אף על פי שהם אינם מרוצים מהשירות שלו.

לכן, לדברי יוסי ודודו, הפיקוח צריך להיעשות בשטח החל מהיום הראשון והעבודה צריכה להתבצע על ידי קבלן מקצועי ובעל ניסיון רב. קבלן טוב, הוא קבלן ששמו הולך לפניו אשר מקפיד לעבוד רק עם אנשי מקצוע מומחים ובשום פנים ואופן לא עובר על החוק כדי לקצר תהליכים. קבלן טוב, למשנתם של דודו ויוסי, הוא קבלן שיודע לתכנן קדימה ולהכין את השטח מבעוד מועד עבור אנשי מקצוע אחרים כגון: האינסטלטור והחשמלאי.

שיפוץ הבית
אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על תהליך הליווי והפיקוח של חברת ‘משימה אפשרית’ אתם מוזמנים להיכנס לכאן.

אולי יעניין אתכם גם