עיצוב גינות: דשא בגינה מעוצבת

בבואכם להקים גינה בחצר ביתכם כדאי מאוד לשתול או להתקין בה דשא. עיצוב גינות חייב לכלול דשא מכיוון שהירוק הוא חלק משמעותי במראה הוויזואלי ושטח בו יש דשא הוא מצוין למשחקים ופנאי. ומה עדיף, דשא סינטטי או טבעי? תלוי את מי שואלים... למראה הטבעי אין תחליף, דשא חי, שצמח כמו שצריך ומלא חיות. מצד שני, דשא כזה מצריך טיפול רב, שימוש לא מבוטל במים ועוד. הדשא הסינטטי לעומת זאת, קרוב למראה הטבעי ואיכותי אך לא ייראה לעולם כמו הדבר האמיתי עצמו, הוא דורש הרבה פחות טיפול, יחזיק מעמד שנים רבות וניתן להתקין אותו במהירות.

עיצוב גינות: דשא בגינה מעוצבת

חלקה של הצמחייה בעיצוב הגינה

לצמחייה תפקיד חשוב בעיצוב גינות וכדאי להיעזר באיש מקצוע הן בבחירת הצמחים הרצויים בהתאם לעונות והן בשתילתם. מומלץ לשתול קבוצת צמחים בעלי אותו מראה ואותו הצבע, בשביל לא לבלבל את העין ובשביל ליצור את האשליה של גינה גדולה יותר מהגודל הטבעי שלה. במקביל לדשא מומלץ להתחיל מצמחייה נמוכה יותר ולעלות בהדרגה את הגובה שלה. צמחייה עונתית מוסיפה המון אך היא דורשת החלפה של פעמיים בשנה, ואם אתם רוצים להתעסק כמה שפחות עם הגינה לאחר שתסיימו להקים אותה, תשקלו טוב את העניין. יש לתת את הדעת לבטיחות, הימנעו משתילת צמחים שעלולים להסתיר אלמנטים שעלולים לפגוע אם לא רואים אותם והימנעו מצמחיה קוצנית.

 

מערכת ההשקיה של הגינה

לאחר שהכנתם את השטח לאלמנטים שאמורים להתווסף אליו ולאחר שהכנתם את הקרקע לשתילה, יש לתת את הדעת למערכת ההשקיה. מערכת ההשקיה והתעסקות עימה דורשת מקצועיות ויידע רב, וכאן מומלץ מאוד להתייעץ ולערב אנשי מקצוע. ככלל, אם תרכשו את מערכת ההשקיה במקום מסוים תוכלו לבקש שיעשו לכם תכנון של המערכת. עליכם לוודא שהתכנון והביצוע כוללים חשיבה מעמיקה ויעילה ובעיקר יעילה בחיסכון במים עד כמה שניתן. כך תחסכו בחשבון המים העתידי שלכם ותהיו חלק מהמאמץ האקולוגי לחיסכון במים. אל תשכחו שמעבר לצנרת ולטפטפות אתם חייבים לפחות ברז שירות אחד בגינה וכדאי שהוא יהיה במיקום אסטרטגי מבחינת האלמנטים שאמורים להיות בגינה.

 

עיצוב גינות כתחביב לאיש הפרטי וכמלאכה לאיש המקצוע

עיצוב גינות הוא מלאכה לאנשי מקצוע, מלאכה לאדריכלים ולמעצבי גינות מקצועיים, אך אם אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לשכור את שירותיהם ובכל זאת רוצים להקים גינה יפה ומטופחת, כזו שתעטר את הבית ותשמש מקום נעים וכייפי לשהות בו, אתם יכולים לעשות את זה לבד ולקחת אנשי מקצוע רק לחלקים המורכבים יותר.
גינה מטופחת היא פינת חמד בבית, מקום שנעים וכייף לשהות בו לבד או עם חברים. בשביל לעצב את הגינה לא חייבים “לפשוט את הרגל” ועם קצת חשיבה והרבה רצון ניתן לעצב את הגינה כמו שצמיד חלמתם, בעלות סבירה, ולהפוך את גינתכם לגינה שתוכלו להתגאות בה.

אולי יעניין אתכם גם