האם מקלחונים מזכוכית הם מספיק בטוחים?

האם מקלחונים מזכוכית הם מספיק בטוחים?

מקלחון מזכוכית יכול בהחלט להיות בטוח, ויכול להיות גם לא בטוח. הכל תלוי בדגם אותו אתם בוחרים, וכמה אתם מקפידים בנושא זה בביצוע הרכישה. מקלחונים הם מוצרים הנמכרים במסגרת שוק האביזרים, הציוד והריהוט לחדר האמבטיה. בשוק זה ניתן למצוא מגוון רחב של יצרנים, מותגים ומוצרים, היוצרים קשת רחבה של רמות איכות ורמות מחירים על מנת להתאים את המוצר לפלחים שונים של לקוחות. בהתאם לכך, אתם עשויים למצוא מקלחון עשוי מזכוכית עדינה ושבירה ולייצר סיכון משמעותי הן לילדים והן למבוגרים בבית, אך מצב זה הוא נדיר שכן הוא אינו עומד בתקן.

 

מקלחוני זכוכית העומדים בתקן הרלוונטי

מקלחונים, כמו עוד הרבה מוצרים אחרים, הם פריטים שצריכים לעמוד בתקנים שנבנו וגובשו במיוחד עבורם. תקנים אלה מגדירים שורה של מאפיינים וקריטריונים שהמוצר חייב לעמוד בהם, וכאשר מדובר במוצרי זכוכית כמו מקלחון, מאפייני הבטיחות הם חלק מהמאפיינים המרכזיים הנכללים בתקן, ועל כל יצרן לעמוד בתקנים אלה על מנת לקבל את תו התקן ולמכור את המקלחון באופן חוקי. מקלחון זכוכית העומד בתו תקן הוא מקלחון העושה שימוש בזכוכית חסינה ועמידה שקשה מאוד לשבור אותה, וגם אם היא נשברת היא אינה מאפשרת פיזור של שברי הזכוכית.

 

שכבות פולימריות המגנות על הזכוכית

יישום פופולארי של סוג זה של זכוכית למשל, היא השמשה הקדמית ברכב הפרטי שלכם. שמשה זו עשויה זכוכית כמו כל זכוכית אחרת, אך היא מצופה בשתי יריעות פולימריות משני צידי הזכוכית. כאשר הזכוכית מקבלת חבטה חזקה הגורמת לשבר, היריעות הפולימריות מונעות מהשבר להתרחב ומונעות גם משברי הזכוכית להתפזר במרחב. כמו כן, היריעות עצמן מהוות שכבת מגן המפחיתות את הסיכון של שבירת הזכוכית גם בחבטות חזקות של אבנים, למשל.

 

הכלת השבר בתוך שכבת המגן

את אותה הטכנולוגיה תוכלו למצוא במגוון רחב של דגמי מקלחונים עשויים זכוכית. דגמים אלה עשויים משטחי זכוכית גדולים, שיכולים להיות גם דקים למדי, וסביבם מודבקת יריעת פולימר המגנה עליהם. באופן זה, גם אם המקלחון יקבל חבטה, סביר להניח שלא יגרם נזק כלשהו, ואם יגרם, יריעות הפולימר יכילו אותו וימנעו היווצרות שברים גדולים של זכוכית שיתפזרו במרחב.

 

כדאי לוודא תמיד שהמקלחון עומד בתקן הרלוונטי

מקלחונים מזכוכית הם בטוחים לחלוטין, כל עוד הם עומדים בתקנים הרלוונטיים. דבר זה יהיה עליכם לבדוק כאשר אתם בוחרים את המקלחון. כדי לבדוק את הדברים בצורה בטוחה, דכאי להקפיד לקנות את המקלחון במקום אמין ומהימן בעל מוניטין, ולקבל הוכחה ותיעוד על כך שהמקלחון אכן עומד בתקן הרלוונטי בכלל, והוא בעל שכבות המגן הנדרשות בפרט. אם אינכם יכולים לקבל את הדברים הללו בצורה ברורה ומסודרת, פשוט אל תקנו את המקלחון מאותו המקום.

 

 

אולי יעניין אתכם גם