ההבדלים המרכזיים בין קבלני שיפוצים של בית פרטי לקבלני שיפוצים של דירה

כאשר אנו רוצים לעשות שינוי בבית, לבנות או לשפץ, רצוי להזמין קבלני שיפוצים. אנשים אלו מתמחים ועתירי ניסיון בנושא שיפוצי בתים והם מהווים עבורנו פתרון נפלא ומושלם על מנת ליצור חידוש, תיקון או שיפוץ אותו אנו דורשים. קבלני שיפוצים כמו בכל נושא אחר אוגרים עימם במשך השנים הרבה ידע אישי והבנה מקצועית לסוגים שונים של מקרים איתם הם צריכים להתמודד. כאשר באים לבחור קבלן כזה יש לשים לב לצרכים שלנו ולהתאימם לקבלן הרצוי.

ההבדלים המרכזיים בין קבלני שיפוצים של בית פרטי לקבלני שיפוצים של דירה

הסיבות לשיפוץ בית ודירה

ישנן סיבות שונות המביאות אדם להזמין שיפוץ. יש ובעלי הבית מזהים בו אותות זקנה ומחליטים לחדשו מאחר ורוצים לחיות בבית צעיר ורענן. לצורך כך יתכן ויתחילו במסע עיצובי חדיש על מנת לשנות את צורתו. אחרים מתחילים שיפוץ כתוצאה מבעיית תשתית, יש צורך בהחלפת צינורות או תיקון של בלאי בבית, ותוך כדי ממנפים את תקופת התיקון לשיפוץ מסיבי ומקיף.

שיפוץ בית

קיים הבדל מהותי בין שיפוץ דירה לשיפוץ בית: שיפוץ בית הוא יחידני, פרטני וספציפי. קבלני שיפוצים העושים זאת צריכים לבוא לבית הלקוח, לראות מה המצב, להחליט מה עושים ולצאת לעבודה. לרוב צריך להתחשב רק בבני הבית מאחר והבית הפרטי הוא מבודד עם תשתיות נפרדות ובו משפחה אחת והקבלן יכול להיות גמיש עימם לפי השעות התואמות את סדר יומם.

שיפוץ דירה

כשבאים לשפץ דירה הדבר כרוך בתשומת לב להרבה פרטים צדדיים. קיימות תשתיות משותפות לשאר השכנים בבניין ויש קירות משותפים לדיירים סמוכים. שעות העבודה חייבות להיות בזמן מוגדר וברור מבלי לפלוש לזמני המנוחה השונים ובוודאי לא לשעות הערב. ההיערכות וההתארגנות צריכה להיות הרבה יותר ממוקדת ואחראית. כאשר באים לבחור קבלני שיפוצים לדירה יש לברר עימם אם בעבר כבר עשו זאת וערוכים לכל ההתפתחויות האמורות.

דברים שיש לקחת בחשבון באופי השיפוץ

על מנת לצאת לדרך ולבצע שיפוץ על הצד הטוב ביותר יש לערוך מראש רשימה של הנושאים הדרושים ובאמצעותם ניתן להקיף את כל הנדרש. יש לבדוק את התקציב המיועד לצורך כך, מאחר ורק לפי סכום תקציב ברור אפשרי לדעת על איזה סדר גודל הולכים ולתאם ציפיות. כמו כן, חשוב לבדוק ולהבין באיזה סוג שיפוץ מדובר, האם שיפוץ מקיף ויסודי מהשורש או רק ציפוי קוסמטי לריענון הבית. לצד זה יש לסמן גבולות שיפוץ, האם מעוניינים בשיפוץ חדר אחד, סלון, מטבח וכדומה או שיפוץ לכל שטחי הבית.

תאריך יעד וזמני השיפוץ

נושא לא פחות חשוב הוא תאריך יעד. לעיתים קבלן מתחיל עבודה במקום אחד, לפתע זונח אותו לטובת שיפוץ במקום אחר, חוזר להמשך קצר ושוב נעדר. כך זמן העבודה נגרר לריק. יש לקבוע מראש טווח של זמן ותאריך סופי ליעד וסיום העבודה הכוללת. כמובן שאת כל הפרטים יש לסכם בחוזה בין קבלני השיפוצים והלקוחות. בהצלחה!

אולי יעניין אתכם גם