כיצד יש לתכנן תאורת חוץ לגינה?

כיצד יש לתכנן תאורת חוץ לגינה?

עבור בתים רבים עם גינה, תאורת חוץ היא נושא המסתכם במנורה קטנה המותקנת מעל פתח הבית ומיועדת לספק אור בשעות הלילה, כדי לא לצעוד בחושך וכאשר יושבים בני הבית בגינה לזמן איכות משפחתי. מנורה אחת קטנה מעל פתח הדלת יכולה להספיק בהחלט כדי לראות זה את זה ולראות לאן הולכים. אך אם אתם מחפשים תאורת אווירה, תאורה שתוסיף ערך ותהפוך את הגינה שלכם למקום הרבה יותר נעים ומזמין לשבת בו וליהנות מזמן איכות עם המשפחה, תרצו ליישם תכנית תאורה מתקדמת יותר אשר מבוססת על מספר מעגלי תאורה המיועדים למטרות שונות וליצירת אווירות שונות.

מעגלי תאורה שונים למטרות שונות

תאורת חוץ לגינה היא למעשה מונח המבטא את מכלול גופי התאורה המותקנים מחוץ למבנה ומיועדים למלא מטרות שונות וצרכים שונים בסביבה חיצונית זו. למשל, כאשר אתם יוצאים מהבית בשעות הערב, תרצו להשאיר תאורה היקפית קלה, כך שכשתחזרו לא תצטרכו לצעוד בחושך ותוכלו ליהנות ממראה הגינה עם הכניסה לבית. כאשר אתם יושבים עם בני המשפחה ואורחים בגינה, תרצו להפעיל את מעגל התאורה המרכזי כך שיאפשר לכם ליצור אווירה שונה בהתאם למצב הרוח או מעמד המפגש המשפחתי.

 

אווירה שונה בחלקיה השונים של הסביבה החיצונית

במסגרת התוכנית הכוללת של תאורת חוץ לגינה, תוכלו להגדיר תאורה חזקה המופעלת על פינת הישיבה או פינת המנגל, בשילוב עם תאורה היקפית חלשה, ליצירת אווירה והגדרה של כל מרחב הגינה. תוכלו גם להפעיל את התאורה בעוצמה נמוכה, אינטימית ואישית יותר. את האפקטים השונים של התאורה ניתן להשיג באמצעות גופי תאורה שונים. חלק מגופי תאורה אלו יכולים להיות מותקנים על קירות המבנה, או על גבי עמודים פזורים בגינה. חלקם אף יכולים להיות מוטמעים בתוך גדר הגינה או כל מתקן אחר, לרבות פרגולה, פתרון הצללה, ריהוט גינה ואפילו תאורה בתוך הדשא או בתוך בריכת מים, אם יש כזאת.

תאורה של כל המרחב החיצוני

תאורת חוץ אינה רק תאורה שמיועדת להאיר לכם את הדרך בשעות החשיכה. תאורת חוץ מיועדת להפוך את הגינה שלכם למקום שנעים לשבת בו ולמקום בו החושך אינו מגביל אתכם לפינת הישיבה עצמה, אלא מואר באופן מלא לכל רוחבה ואורכה של הגינה, ומעניק לכם את התחושה המרחבית המלאה של מקום מושבכם. יש החושבים שאין צורך אמיתי בתאורת חוץ רחבה ושמספיק שיש אור לראות זה את זה. אלא שאת ההבדל אפשר לראות רק לאחר שמתקינים תאורה מקצועית ואז מבינים ומרגישים את ההבדל.

 

התייעצות ובחינה מקדימה של הנושא עם איש מקצוע

אם אתם מעוניינים לבחון את האפשרות והכדאיות של התקנת תאורה לגינה שלכם, כדאי להזמין איש מקצוע המתמחה בעיצוב גינות ובכלל זה גם בנושא התאורה. יחד איתו רצוי לבחון מה ניתן לעשות וכיצד הנושא עשוי להשפיע על החוויה שלכם בגינה. כמו כן, בדקו את עניין ההוצאה הכספית והמחיר והחליטו אם אתם רואים בכך מהלך כדאי.

 

אולי יעניין אתכם גם