כיצד לבחור וילונות כדי לספק הצללה אפקטיבית בבית?

אחד הדברים המרכזיים התופסים את תשומת ליבנו כאשר אנו בוחרים וילונות לביתנו הוא עיצוב הווילון, צבעו, תפירת הבד וכמובן מידות הווילון והתאמתו לחלון. ישנו משתנה אחד נוסף עליו חשוב לתת את הדעת והוא מידת ההצללה שמספק הוילון והאופן בו ניתן לשלוט במידת הצללה זו.

כיצד לבחור וילונות כדי לספק הצללה אפקטיבית בבית?

אחד הדברים המרכזיים התופסים את תשומת ליבנו כאשר אנו בוחרים וילונות לביתנו הוא עיצוב הווילון, צבעו, תפירת הבד וכמובן מידות הווילון והתאמתו לחלון. ישנו משתנה אחד נוסף עליו חשוב לתת את הדעת והוא מידת ההצללה שמספק הווילון והאופן בו ניתן לשלוט במידת הצללה זו. בסופו של דבר, וילון הוא לא רק פריט עיצובי, אלא משמש גם לפתרון הצללה המיועד לספק לנו מידה כלשהי של צל ולהגן על פנים הבית מפני קרינת השמש. העניין הוא, שהשמש אינה עומדת במקומה לאורך כל שעות היום ולכן מידת קרינתה על פנים החדר משתנה משעה לשעה.
וילון כפול – שני וילונות על אותה מסילה.
הפתרון היעיל והטוב ביותר, אותו תוכלו למצוא בכל בית מלון בו אתם מתארחים, הוא שימוש בווילון כפול. וילון כפול, כשמו כן הוא, מורכב משני וילונות המותקנים יחד על אותה מסילה, כך שבכל רגע נתון, ניתן לפתוח את וילון א’ ולסגור את וילון ב’, לפתוח את וילון ב’ ולסגור את וילון א’, או לפתוח או לסגור את שניהם יחד. בצורה זו, אנו יוצרים למעשה ארבעה מצבים שונים המאפשרים לנו לספק ארבע רמות של הצללה על פנים החדר. הצללה היא מרכיב מרכזי בפתרון זה, אך ישנו מרכיב חשוב נוסף והוא זרימת האוויר. הפתרון המשולב אמור לתת מענה לצורך שלנו בזרימת אוויר אל תוך החדר, ולא רק באטימה של קרני השמש.

 

הצללה בהתאם לקרינת השמש

פתרון של וילון כפול, מבוסס על התקנת וילון בעל רמת אטימות נמוכה לאור, אך עשוי בד נושם כך שהאוויר יכול לעבור דרכו בקלות יחסית. לצידו וילון בעל רמת אטימות גבוהה לאור, עשוי בד אטום שחוסם לא רק את האור אלא גם את מעבר האוויר. בשעות בהן קרני השמש קורנות ישירות על פנים החדר, ניתן להגיף את הוילון האטום וליהנות מצל מלא וכך להימנע מחימום פנים הדירה מאור השמש הישיר. ואילו בשעות בהן קרני השמש אינן קורנות ישירות על פנים החדר, ניתן להגיף את הווילון הנושם וליהנות מאווירה נעימה בבית וממעברי אוויר ברחבי הבית.

מומלץ לתכנן ולבצע בליווי צמוד של איש מקצוע

כשאתם מתכננים להלביש את חלונות ביתכם בווילונות, מומלץ לתכנן ולבצע זאת בסיועו של איש מקצוע אשר מבין היטב בחומרי הגלם מהם עשויים בדי הווילון, מבין בצפיפות הבדים, ברמת האטימה שלהם לאור ואוויר ובסוגים השונים. איש מקצוע בעל ניסיון, ייטיב לכוון אתכם לבחור בווילון המושלם לביתכם.

אולי יעניין אתכם גם