כיצד לבחור קבלני שיפוצים לשיפוץ הבית?

הדבר הראשון שצריך לעשות כאשר בוחנים קבלני שיפוצים לשיפוץ הבית הוא לבדוק האם מדובר בקבלנים מורשים הרשומים בפנקס הקבלנים. הסמכה זאת אינה משמשת רק כאינדיקציה לרמה המקצועית של הקבלן, מאחר וייתכן מאוד שתוכלו למצוא קבלן לא רשום, שיכול לספק לכם רמת מקצועיות יוצאת דופן. לחילופין, קבלן רשום שלוקה באמינותו ומהימנותו, אלא שהסמכה זו מחייבת אותו לנהוג על פי סטנדרטים מחייבים, אשר אי עמידתו בהם עלולה להוביל להסרתו מפנקס הקבלנים. את פנקס הקבלנים תוכלו למצוא באתר האינטרנט של משרד הבינוי והשיכון ולבדוק את רישומו של הקבלן על פי שמו.

כיצד לבחור קבלני שיפוצים לשיפוץ הבית?

איסוף המלצות וחוות דעת

לאחר שווידאתם כי הקבלן רשום בפנקס קבלני השיפוצים, כדאי לבחון את רמתו המקצועית. קבלן מקצועי ומיומן ידאג למצוא את הדרכים להציג בפניכם את רמתו המקצועית. אל תתביישו להפתיע אותו עם בקשה לשוחח עם שניים או שלושה לקוחות מן העבר שלו ולנהל את השיחה באופן פרטי. תוכלו גם לערוך בדיקה של שמו באתרי האינטרנט, לבדוק האם הוגשו נגדו תביעות, כמה תביעות הוגשו, באילו נושאים וכדומה. בדיקה כזו לפני התחלת העבודה תזהה האם מדובר בקבלן הזוכה להמלצות רבות ולחוות דעת חיוביות של אנשים פרטיים אשר עבדו עמו בעבר.

 

תחומי ההתמחות של קבלני שיפוצים

דבר נוסף שכדאי לבחון הוא מידת המקצועיות של הקבלן בתחומים ספציפיים שאתם רוצים ליישם בתהליך השיפוץ. למשל, אם אתם מעוניינים לבצע עבודות גבס מיוחדות שחורגות מתחום של קירות גבס ומגיעות לתחום של בניית מזנונים, נישות, ספריות, הנמכות תיקרה וכו’ מגבס, כדאי לוודא שמדובר בקבלן שיפוצים המתמחה בתחום זה. הנ”ל יוכל להציג בפניכם תמונות של עבודות קודמות שעשה. היום, בעידן האינטרנט, עסקים רבים מודעים לחשיבות של תיעוד עבודתם, והיכולת להוכיח ללקוחות פוטנציאליים את איכות עבודתם. קבלן היודע להציג לכם תמונות כאלה, מעיד על עצמו שמדובר בבעל מקצוע המודע לחשיבות המוניטין, ואשר יודע כיצד להשביע את רצונו של הלקוח.

 

 

ליווי ופיקוח של איש מקצוע

שיפוצים הנערכים בבית, מומלץ שיבוצעו ע”י איש מקצוע מתחום עיצוב הפנים או האדריכלות אשר ילווה את התהליך. קבלני שיפוצים רבים אינם אוחזים בכל ההתמחויות הדרושות לכם, אך יודעים לבצע שיתופי פעולה עם אנשי מקצוע נוספים כדי לספק לכם חבילת התמחות מלאה. מעצבי פנים ואדריכלים הם אנשים בעלי ניסיון רב בתחום השיפוצים ויש להם, בדרך כלל, היכרות מעמיקה עם אנשי מקצוע בעולם זה.

 

ליווי איש מקצוע עולה כסף, אבל כדאי

בחירת האדריכל המתאים, או מעצב הפנים המתאים, גם אם מדובר בתוספת עלות לפרויקט השיפוץ, יכולה בסופו של דבר להתברר כמהלך כדאי מאוד שחוסך לכם הרבה כסף, שקט נפשי וזמן. בחירת קבלן השיפוצים המתאים יכולה להבטיח שלא תיפלו בפח של הונאה ותזכו לעבודה מקצועית במחיר הוגן. את כל זה יוכלו להבטיח עבורכם אנשי מקצוע כדוגמת מעצבי פנים ואדריכלים.

1 Comment

  1. אלג'ם משה

    לכול קבלן יש סיווג מקצועי אשר מראה מהם ההיקפים שמותר לו לעסוק,צ’או

אולי יעניין אתכם גם