כלים סניטרים – כיור לאמבטיה

כלים סניטרים – כיור לאמבטיה

בחירת כיור לאמבטיה, איך מתחילים?

סיימתם לבנות את ביתכם, הריצוף קיים, הגימורים האחרונים מתבצעים ונשאר לכם רק לבחור כלים סניטריים כמו כיור לאמבטיה, אסלות, וכו’. המבחר בחנויות רחב ובאם זה כיור למטבח או למקלחת העיצובים רבים מאוד, שונים ואף מבלבלים. אם בעבר הבחירה הייתה פשוטה והמבחר קטן, היום קיימים כיורים וכלים סניטריים מאלומיניום ופורצלן ואף חומרים שונים בעלי אופי קלאסי ועד עיצובים בלתי שגרתיים.

 

התקנת כיור והתייעצות עם איש מקצוע

כלים סניטריים הם רכישה בסיסית לכל בית וחשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע המבין ובקיא בסוג וטיב החומרים. קיימים סוגים שונים ורבים של כלים סניטריים וכשאנו מחפשים כיורים ובמיוחד כיור לאמבטיה, המגוון רחב והבחירה רבה ויש להתחשב גם בסוגי ההתקנות וחומרי הגלם השונים. אם בעבר כיור לאמבטיה היה קיים בעיצוב רגיל ופונקציונאלי למטרה אחת, היום קיימים מגוון סוגים, דגמים, צבעים וחומרי גלם, והבחירה קשה במיוחד.

כלים סניטרים

סוגים שונים של כיור לאמבטיה

לפני שבוחרים כיור לאמבטיה כדאי להכיר את הסוגים השונים שקיימים:
• כיור שקוע – כיור המותקן בגובה השיש. מדובר בהתקנה הנחשבת שגרתית בארץ ובכיור שנח לגרוף אליו את המים מהשיש.
• כיור מונח – כיור המונח על משטח השיש. כיורים אלה הם לרוב בעלי עיצוב מיוחד ומושכים את העין.
• כיור אקרילי – כיור זה לרוב ארוך יותר מכיור רגיל ומגיע במידות שונות ומגוונות.
• כיור Free Standing – כיור שעומד מהרצפה כלפי מעלה ללא חיבור לקיר. מגיע במגוון צורות ודוגמאות.

לפני שנבחר את סוג הכיור המתאים לנו, נבדוק עם עצמנו איזה עיצוב אנו רוצים, עיצוב מודרני או שמרני מסורתי? יש להתחשב גם בתשתית הקיימת באמבטיה, שטח החלל שיש לנו, מה נרצה להדגיש ומה נרצה להצניע? שאלות אלו ינחו ויכוונו אותנו לבחירת הכיור הנכונה והמתאימה לנו.

כלים סניטרים

חומרי גלם שונים בבחירת כיור

המבחר רחב וההתלבטות רבה וכעת יש נושא נוסף עמו נצטרך להתמודד: חומרי הגלם מהם עשויים הכיורים:
• כיור העשוי מאמייל – הוא יפה ומגיע לרוב בעיצובים מעוגלים ונקיים. אך כיור זה מאבד מיופיו כאשר נסדקת שכבת האמייל שלו ולכן יש להקפיד שלא להפיל חפצים כבדים לתוך הכיור.

• כיור מנירוסטה – פחות מתאים לחדרי אמבטיה בשל אווירת ההייטק שהוא משרה אך ישנם בתים בעלי עיצוב מודרני שגם חדר האמבטיה שלהם הוא בעל אופי הייטקי.

• כיור עשוי חרס – הוא כיור מחומר הגלם הנפוץ ביותר בארץ, קל לתחזוקה וניקיון וקיים במגוון עיצובים.

• כיור מאבן קיסר – עמיד בפני כימיקלים ומגיע במגוון עיצובים וגימורים, חזק ואיכותי העשוי מקוורץ טבעי בשילוב אקריל.

• כיור פורצלן – בעל מגוון עצום של עיצובים ומגיע כחלק ממשטח שלם.

 

מגוון רחב ונבדלות במחיר

 

המבחר רחב, ההתלבטות רבה והבחירה קשה. המגוון הרחב קיים גם במחיר של סוגי הכיורים, מחיר המושפע מחומרי הגלם ממנו עשוי הכיור. כיורים מסוימים יחזיקו מעמד זמן רב מאוד ואילו אחרים יתבלו מהר. לכן, על מנת לבחור את הבחירה הנכונה והמתאימה לכם ביותר, הן מבחינת הצורך והעדפה והן מבחינת התקציב, מומלץ להתייעץ עם אנשי המקצוע הנמצאים בחנויות הרבות לכלים סניטריים וכן להתלוות לאיש מקצוע שילווה אתכם בכל תהליך הקנייה ויידע לייעץ לכם לרכוש את הרכישה הטובה ביותר לביתכם.

אולי יעניין אתכם גם