מה דרוש על מנת ליישם חשמל חכם בבית?

חשמל חכם, הנקרא גם בית חכם, הוא מונח שרבים מאיתנו כבר שמעו עליו ויודעים פחות או יותר מה הוא אומר. רבים מאיתנו כבר רוצים מאוד ליישם אותו בביתנו. השאלה היא מה נדרש כדי ליישם את המודל הזה, ואיך ניתן ליהנות מהיתרונות של המודל החכם בחיי היום יום? נשאלת השאלה, האם מדובר במודל המצריך משאבים כספיים רבים ומערכות מתוחכמות ויקרות, דבר המתאים לאנשים עשירים בלבד? או שכל בית יכול ליהנות במידה כזו או אחרת, ממודל של בית חכם? התשובה היא שבית חכם יכול לבוא לידי ביטוי ברמות שונות אשר יכולות להתאים לכל אחד. למעשה, היום יש כמעט בכל בית לפחות פריט חשמל אחד המתאים למודל זה.

מה דרוש על מנת ליישם חשמל חכם בבית?

שליטה דיגיטלית חכמה במוצרי החשמל בבית

פריט שתוכלו למצוא כבר היום בביתכם, המעניק לכם יתרון דומה ליתרונות שתוכלו ליהנות מהם במודל חשמל חכם, הוא שעון שבת או שעון לדוד החשמל. שעון זה מאפשר לכם לשלוט בצורה אוטומטית בשעת ההדלקה והכיבוי של דוד החשמל או של פריטי החשמל האחרים בבית, כשהפעולה נעשית בצורה אוטומטית ללא צורך בתשומת הלב שלכם. יחד עם זאת, זה המודל הבסיסי ביותר, המבוסס על מנגנונים מכניים ולא על מערכות דיגיטליות. מודל הבית החכם הוא מודל הנשען על מערכות דיגיטליות המאפשרות לשלב בתוכן בקלות רבה, כל פריט חשמל הנמצא בבית.

 

מערכת השליטה המרכזית

אם אתם מעוניינים ליישם את מודל החשמל החכם בביתכם, יהיה עליכם להתקין מערכת ממוחשבת מרכזית אליה ניתן לחבר את כל מכשירי החשמל בבית, בהם תרצו לשלוט באמצעותה ולבצע את החיבורים השונים בין אותם פריטים ובין המערכת המרכזית. חיבורים אלה יכולים להיות חיבורים פיזיים, באמצעות חוטי חשמל המקשרים למשל, מהתריס החשמלי בסלון אל המערכת החכמה המרכזית, והם יכולים להתבצע גם בצורה אלחוטית, כמו למשל שלט מובנה במערכת, המסוגל להפעיל את המזגן, את מערכת הסטריאו ואת הטלוויזיה מרחוק.

 

מערכת שליטה ומכשירי חשמל מותאמים

המודל האולטימטיבי של חשמל חכם מדבר לא רק על מערכת השליטה המרכזית, אלא גם על פריטי החשמל עצמם כמכשירים חכמים הנבנים מראש לעבודה עם מערכת ממוחשבת כזאת. מערכות כוללניות אלה הן מערכות יקרות מאוד אשר לא מתאימות לכל אחד מבחינה כספית. הן מאפשרות שליטה מלאה ופרטנית לא רק בהדלקה וכיבוי אלא בפונקציות השונות של כל מכשיר.

 

יישום קל, פשוט ומיידי של המודל החכם

בעקרון, כל אחד יכול ליישם את המודל ברמה כזאת או אחרת ע”י חיבור בין המכשירים השונים ובין מערכת שליטה אחת ומרכזית, שתאפשר במינימום את היכולת להדליק ולכבות מכשירים בזמנים שונים, ואפילו באמצעות שליטה מרחוק באמצעות הטלפון הסלולרי. בכל מקרה, כדי להבין כיצד תוכלו ליישם את המערכת בביתכם, כדאי לקרא וללמוד בהרחבה על תחום זה וכן להתייעץ עם איש מקצוע שיוכל לפרוש בפניכם את כל האפשרויות העומדות בפניכם.

אולי יעניין אתכם גם