עיצוב פנים – האם זה המקצוע המתאים לכם?

עיצוב, ובכלל זה גם עיצוב פנים, הוא תחום אליו נמשכים אנשים רבים, בעיקר אנשים המרגישים שיש להם חוש, שיש להם טעם אישי מפותח, שמקבלים מחמאות על עבודות יצירה שהם עושים. יחד עם זאת, כל מעצב פנים מקצועי יודע שטעם אישי הוא חשוב, וגם כשרון הוא חשוב, אבל בסופו של דבר עבודת עיצוב מוצלחת היא עבודה המבוססת על עקרונות העיצוב המקצועיים, ומצליחה ליישם אותם בצורה קונסיסטנטית ומובהקת. עבודת עיצוב המבוססת על כשרון בלבד, צפויה להיראות חובבנית בדיוק כמו עבודת עיצוב שנעשתה על ידי אדם שאינו איש מקצוע.

עיצוב פנים – האם זה המקצוע המתאים לכם?

מקצוע המבוסס על תאוריות וכללים מקצועיים

השאלה היא האם זה הוא מקצוע שיכול להתאים לכם, והתשובה היא שההתאמה של מקצוע עיצוב פנים תלויה בדברים אחרים לחלוטין, ולאו דווקא בכשרון או טעם אישי. מקצועות העיצוב הם מקצועות כמו כל מקצוע אחר, הם מבוססים על תאוריות מסודרות, על כללים קבועים בכל הקשור לגוונים, שילובי צבעים, מרקמים, חומרי גלם, פרופורציות, תפיסה מרחבית וכדומה. לימוד התאוריות האלה בצורה קפדנית והפנמה שלהם, הם בדיוק הכלים שאתם צריכים כדי להפוך למעצבי פנים מצליחים ומובילים, ואם אתם מסוגלים ללמוד כל מקצוע שהוא, אתם בהחלט מסוגלים ללמוד גם עיצוב.

 

הכל אפשרי אם באמת רוצים

אחרי שאמרנו את זה, ייתכן שכשרון וטעם אישי הם אינם תנאי הכרחי להצלחה בעולם של עיצוב פנים, אבל אם יש לכם טעם גרוע במיוחד, אם אין לכם שום מושג להעריך עיצוב טוב ואסתטי, יכול להיות שזה הוא לא המקצוע שלכם. יחד עם זאת, אתם בהחלט לא אמורים לוותר על חלום או על מקצוע רק בגלל שהנתונים היבשים אינם תומכים בכם. הסטטיסטיקה מוכיחה שמעצבי הפנים הגדולים הגיעו מרקעים שונים, וממש אי אפשר לציין מכנה משותף לכולם, מכנה משותף שיכול להיות מעין תנאי הכרחי שעליכם לאחוז בו על מנת להצליח בתחום.

 

להכיר את המקצוע ואת שגרת העבודה היום יומית לפני שמחליטים

כדי לדעת בצורה בטוחה האם זה הוא מקצוע שיכול להתאים לכם, כדאי להכיר את המקצוע יותר לעומק, לקרוא חומרים מקצועיים, לדבר עם מעצבי פנים ולהבין את טיב העבודה, שבפועל אינה מסתכמת אך ורק בפעולת העיצוב והיצירה, אלא ממשיכה גם אל שלב הביצוע, הלוגיסטיקה, גיוס אנשי מקצוע ותיאום בין נותני שירות למיניהם. ככל שתתאים לכם שגרת העבודה היום יומית, כך תוכלו לגשת ללימודי המקצוע בצורה בטוחה יותר.

אולי יעניין אתכם גם