עיצוב פנים – לראות את התמונה הכוללת

אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל תהליך של עיצוב פנים, הוא ראיית התמונה הכוללת של החלל הפנימי כולו, ולא של כל פריט עיצוב באופן עצמאי.

עיצוב פנים – לראות את התמונה הכוללת

פעמים רבות מגיעים לחנויות רהיטים או חנויות בהן אפשר לקנות אביזרים ופריטי עיצוב שונים לבית, ובחנות מרגישים התלהבות רבה ביחס לפריטים מסויימים. התלהבות זו נובעת כמובן מהפריטים עצמם, אבל גם מהצורה בה הם מוצגים, גם מהסביבה בה הם ממוקמים וגם כנראה בהשפעת מצב הרוח שלנו.

 

להימנע מקבלת החלטות נקודתיות

תהליך של עיצוב פנים מקצועי לא יכול להתבסס על קבלת החלטות נקודתיות מבלי לתת את הדעת לתמונה הכוללת. כך למשל, אתם עשויים להגיע לחנות צבעים כדי לבחור צבע לקירות הבית, ולהתרשם מאוד מגוון אפרסק בהיר או גוון טורקיז שנראה מאוד אטרקטיבי בתוך מניפת הצבעים. אך האם צבעים אלה אכן מתאימים לבית שלכם? האם הם מתאימים לריהוט הבית? האם הם מתאימים לתנאי התאורה הטבעית והמלאכותית בבית? כל אלה הן שאלות שחייבות להישאל לפני כל קבלת החלטת עיצוב לבית.

 

קבלת סיוע מאיש מקצוע

מן הסתם, הדרך הנכונה ביותר להבטיח שאתם רואים את התמונה המלאה, היא לנהל את כל התהליך בליווי צמוד של איש מקצוע המתמחה בתחום של עיצוב פנים. ליווי זה יבטיח שכל ההחלטות שאתם מקבלים, עולות בקנה אחד עם עקרונות העיצוב המקצועיים. סיוע מקצועי יכול להתקבל גם ברמה של ייעוץ בלבד, ולא בצורה של ליווי צמוד, פיקוח על הביצוע וכדומה, מה שיכול לייקר עבורכם את המחיר, אם כי ככלל, ככל שהמעורבות המקצועית תהיה גבוהה יותר, כך התוצאה תהיה טובה יותר.

 

או לפחות לימוד עצמי

בכל מקרה, בין שאתם שוכרים איש מקצוע ובין שלא, עליכם להקפיד על כך שאתם מנהלים את התהליך כולו, שצפוי לעלות לכם לא מעט כסף, ואשר תוצאותיו ילוו אתכם במהלך שנים רבות קדימה, בצורה נכונה ומקצועית, ועל פי הצורך כדאי להקדיש קצת זמן כדי לקרוא חומרים מקצועיים בעולם העיצוב, ולא רק בצפייה בגלריות וקטלוגים שגם היא לכשעצמה מהווה מרכיב חשוב מאוד בתהליך כולו.

אולי יעניין אתכם גם