עיצוב פנים – ממש לא עניין של טעם אישי

בשנים האחרונות ניתן לראות ריבוי של אנשים המגדירים את עצמם כמעצבי פנים. חלק גדול מאלה הם פשוט אנשים שמעוניינים לפתח לעצמם קריירה, ועל בסיס ניסיון העבר שלהם הם מרגישים וחושבים שיש להם טעם אישי יוצא דופן שיכול לסייע להם מאוד לפתוח את העסק שהם רוצים

עיצוב פנים – ממש לא עניין של טעם אישי

הדברים יכולים להיות נכונים, וייתכן שלאותם אנשים באמת יש טעם אישי טוב, אלא שהתחום של עיצוב פנים הוא ממש לא תחום של טעם אישי, לא של כשרון אישי ולא של מצבי רוח.

 

טעם אישי – תפקידו של הלקוח

ללא ספק, טעם אישי הוא אלמנט חשוב ומרכזי בתהליך של עיצוב פנים, אלא שאת המרכיב הזה בתהליך אמור להביא הלקוח עצמו, בעד שתפקידו של מעצב הפנים הוא לשמור את כל התהליך בתוך מסגרת מקצועית המבוססת על כללי העיצוב המקצועיים. כללים אלה הם כללים כמעט מדעיים, הנלמדים ברמה של תאוריות מקצועיות ממש, ואנשים המוסמכים לעסוק בתחום הם אנשים שלמדו את כל התאוריות הללו ואת כל התהליכים המקצועיים שמאפשרים את היצירה האסתטית.

 

תחום מקצועי המבוסס על עקרונות מקצועיים

בכל תהליך של עיצוב פנים לבית או למשרד, כדאי מאוד לשלב איש מקצוע המתמחה בתחום זה, בין ברמה של ליווי צמוד, ניהול התהליך ופיקוח על הביצוע ובין ברמה של ייעוץ מקצועי בלבד. במידה ואין לכם כוונה לשכור איש מקצוע, או אז בהחלט כדאי להיעזר במישהו שיש לו טעם טוב ואולי אפילו ניסיון בתחום, אדם שאתם סומכים על היכולות שלו ומכירים את הרקורד שלו, אם כי ראוי לומר שללא מעורבות של איש מקצוע מוסמך, יהיה לכם קשה לייצר תוצאה יוצאת דופן.

 

קבלת החלטות בצורה מקצועית ומחושבת

אחרי שאמרנו את הדברים ברמה הגנרית, חשוב להזכיר גם את הצד המעשי של הדברים. כאשר אתם מגיעים לחנות ריהוט, כאשר אתם עומדים בחנות הצבעים וצריכים לקבל החלטה, הקפידו תמיד שאתם מקבלים את ההחלטה שלכם בצורה קרה ומחושבת, על סמך שיקולים מקצועיים בלבד, ולא על סמך מצב הרוח שלכם, שיכול להשתנות מקצה לקצה אחרי ארוחה פשוטה.

אולי יעניין אתכם גם