מה כדאי לדעת לפני שרוכשים פרקטים?

מה כדאי לדעת לפני שרוכשים פרקטים?

בכל מוצר שאתם קונים או שירות שאתם מזמינים, כדאי להקפיד להבין כבר בהתחלה, מה אתם קונים ועל מה אתם מוציאים את כספכם. הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר מדובר במוצר יקר, כדוגמת פרקטים. מוצר שאמור לתפוס חלק מרכזי בחייכם לאורך שנים ארוכות. פרקט הוא מוצר שאנו קונים פעם או פעמיים לאורך כל חיינו, לכן, כדאי ללמוד קצת על המוצר לפני שמקבלים החלטה ובכל מקרה מומלץ להיעזר באיש מקצוע המתמחה בתחום זה. ישנם סוגים רבים של פרקטים שמבחוץ אולי יראו לכם דומים מאוד, אבל בפועל בנויים בצורה שונה ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו.

 

חומר הגלם ממנו עשוי הפרקט

דגמי פרקטים נבדלים ושונים זה מזה במספר מאפיינים, שחלקם משמעותיים יותר וחלקם פחות. דגמים אלה נבדלים זה מזה בסוג העץ ממנו עשוי הפרקט, למשל. ישנם פרקטים עשויים עץ מלא או עץ תעשייתי מעובד. גם עובי העץ, נבדל מסוג לסוג. מספר שכבות העץ והאופן בו הן מונחות זו על גבי זו וכדומה. מעבר לכך, בחיפוש אחר הפרקט המתאים לכם, תוכלו לגלות שלמעשה ישנם דגמים שאינם מבוססים כלל על עץ, אלא עשויים PVC שהוא חומר פלסטי המדמה את העץ, בצורה טובה למדי.

 

רמת הגימור של הפרקט

דגמי פרקטים שונים נבדלים זה מזה גם ברמת הגימור שלהם ובסוג ואיכות הציפוי שלהם. טכנולוגיית הלמינציה מעניקה להם הגנה ועמידות מפני לחות, רטיבות, שריטות, חום וכדומה. ברמה העיצובית, תוכלו לגלות שכמעט בכל סוג פרקט ישנם מספר דגמים שיכולים להתאים לכם בצבע, במרקם ובמראה הכללי, ויחד עם זאת, חשוב שלא לקבל החלטת רכישה אך ורק על פי מראה הפרקט, אלא גם על פי איכותו, רמת הגימור שלו וכמובן הסוג וחומר הגלם ממנו הוא עשוי.

 

רגישות הפרקט לדפורמציות ולחות

פרקט PVC למשל, הוא פרקט עמיד מאוד למים ורטיבות ולחום ואש. ואילו פרקט העשוי מעץ בעל למינציה באיכות גבוהה, יוכל לספק לכם את אותה רמת העמידות למרות שהוא עשוי לכאורה מעץ שהוא בבסיסו דליק ורגיש למים. סוג הפרקט משפיע גם על עמידות ההישרדות שלו לאורך זמן. ישנם סוגים מסוימים של פרקטים הנוטים לקבל עיוותים ודפורמציות לאורך השנים, הן בשל תנאי הלחות והחום והן בשל המשקל והעומס המופעלים עליהם.

 

כדאי מאוד להסתייע באיש מקצוע

סוגים מסויימים של פרקטים שרגישים מאוד לדפורמציות, עשויים להיות הפתרון הטוב ביותר עבורכם אם אתם מתקינים את הפרקט על רצפת שיש חלקה וישרה המספקת לפרקט את הבסיס הנדרש, אך אינם מתאימים במקרה בו הפרקט מיועד להתקנה על בסיס ייעודי שמניחים עבורו. באופן עקרוני, את תהליך בחירת הפרקט כדאי ללוות עם איש מקצוע חיצוני, או להיעזר באנשי המכירות השונים שאתם פוגשים, ובמקרה זה כדאי לקבל חוות דעת ממספר אנשי מקצוע ומכירות על מנת להבטיח את מהימנות ומקצועיות המידע שאתם מקבלים וכך לבצע רכישה טובה המתאימה לכם ולצרכיכם.

אולי יעניין אתכם גם