אילו סוגי פרקטים מרכזיים כדאי להכיר לפני שמקבלים החלטה?

אילו סוגי פרקטים מרכזיים כדאי להכיר לפני שמקבלים החלטה?

עבור רבים, פרקט הוא משטח עץ יפה ודקורטיבי, המוצמד לרצפת הבית ומשדרג את העיצוב והאווירה הכוללת. ישנם מספר סוגי פרקטים וכל אחד מן הסוגים יעניק לבית שלכם מראה שונה, תחושת מגע שונה, צליל שונה בהליכה על הפרקט ורמת עמידות שונה לאורך זמן. כדאי להשקיע מחשבה רבה בבחירת הסוג הנכון של הפרקט, שכן הפרקט הוא אחד מפריטי העיצוב החשובים ביותר בבית ובעל שטח פנים גדול ביותר, המכסה כמעט את כל שטח הבית ונראה מכל פינה.

פרקט עץ טבעי מול פרקט סינטטי

ניתן להפריד בין הסוגים השונים של הפרקטים בשתי קטגוריות מרכזיות: פרקט עץ טבעי ופרקט סינטטי. פרקט עץ טבעי הוא פרקט העשוי מרצועות דקות של עץ כשהפרמטר המבדיל בין הסוגים השונים הוא סוג העץ. עץ אלון, עץ אורן, עץ טיק, עץ איפאה, כל אחד מסוגי העצים הנ”ל יכול לשמש לייצור פרקט ולכל אחד מהם יש את המאפיינים שלו מבחינת המרקם, עומס הפרטים, צפיפות סיבים, הגוון וכמובן העמידות בפני דפורמציות, לחות וכדומה. בעבר, היה זה די נורמטיבי לייצר פרקטים מעץ בלבד, אך כיום ישנה גם האופציה הסינטטית שתופסת יותר ויותר תאוצה.

 

יתרונות וחסרונות הפרקטים הסינטטיים

פרקטים סינטטיים הם פרקטים שעשויים בדרך כלל PVC ומעניקים מראה כמעט זהה לפרקטים מעץ. מדובר על רצועות פולימריות עשויות PVC המעובדות יחד לצורת פרקט אחת שלמה. הן נראות כמעט אותו דבר, אך עדיין מדובר בחומר סינטטי, שאינו יודע לדמות את ריח העץ, את תחושת מגע העץ, את הצליל של העץ ואת האווירה הייחודית שיודע עץ טבעי לייצר. פרמטר זה אינו חשוב לכל אחד, אך חשוב לדעת את העניין הספציפי הזה כאשר בוחנים סוגי פרקטים שונים לבית. פרקט סינטטי לעומת זאת, יודע להציע לכם רמה גבוהה של עמידות בפני אש, לחות ורטיבות וזהו שיקול מרכזי שיש לקחת בחשבון בזמן בחירת פרקט.

 

עובי, צורה ומספר השכבות של הפרקט

פרמטר נוסף, המבדיל בין סוגי פרקטים שונים הוא מבנה הפרקט. ישנם פרקטים אשר עשויים משכבת עץ או PVC אחת בודדת, וישנם פרקטים תלת שכבתיים השוזרים רצועות עץ זה בזה, בצורת שתי וערב, על מנת להעניק לפרקט חוזק מבני רב. סוג זה של פרקטים מספק את הרמה הגבוהה ביותר של עמידות בפני דפורמציות. עובי השכבות, מספר השכבות, הצורה בה הן מסודרות זו על גבי זו, כל אלה הם פרמטרים חשובים שצריך לבחון לפני שמקבלים החלטה. לכן, לפני שניגשים לבחירת ורכישת פרקט לבית, כדאי בהחלט להתייעץ עם איש מקצוע שינחה אתכם בדיוק מה עליכם להזמין.

 

אולי יעניין אתכם גם