האם קוריאן הוא באמת שיש?

האם קוריאן הוא באמת שיש?

בתמונה: משטח קוריאן - ארט סטון.

משטח קוריאן אינו שיש אמיתי, אך הוא בעל חוזק מבני קרוב מאוד לזה של שיש אמיתי והוא פותח בפניכם אפשרויות עיצוב רחבות הרבה יותר מאשר ניתן להשיג באמצעות אבן שיש גולמית. שיש הוא למעשה סוג של אבן שניתן למצוא בטבע. את השיש חוצבים בסלעי ענק ואת הסלעים האלה מובילים למפעלי עיבוד, בהם פורסים את הסלע ללוחות שיש חלקים. בהמשך, מבוצע תהליך עיבוד נוסף של השיש על מנת להחליק אותו, ללטש אותו ולהפוך אותו למוצר מוגמר שיכול לשמש כפריט עיצוב וכפריט פונקציונלי לבית או לכל מבנה אחר.

 

שיש המיוצר בתהליך מלאכותי

שיש קוריאן הוא אינו שיש במובן הזה, מכיוון שהוא אינו נחצב בטבע. דגם הקוריאן הוא למעשה משטח דמוי שיש שפותח על ידי החברה האמריקאית דופונט. הוא מבוסס על תרכובות של מגוון חומרים לרבות תרכובות פולימריות המיועדות להעניק לו חוזק מבני רב, לצד יכולת עיבוד למגוון רחב של עיצובים. בעוד ששיש אמיתי מוגבל למרקם, לגוון ולצבע המאפיינים אותו בטבע, דגם הקוריאן מאפשר לכם ליצור ולבחור כל סוג של עיצוב העולה בראשכם, במגוון רחב של צבעים, מרקמים וגוונים המוטמעים במשטח, במסגרת תהליך ייצור מלאכותי.

 

 

יתרונות משמעותיים בהיבט העיצוב

ניתן לייחס מספר יתרונות וחסרונות עבור שיש קוריאן. יתרונות וחסרונות אלה ניתן לחלק להיבט העיצוב ולהיבט השימושיות. בהיבט העיצוב ניתן להגדיר שורה של יתרונות משמעותיים המאפשרים להשיג כל סוג של עיצוב שתרצו ללא קשר למגוון אבני השיש שניתן למצוא בטבע. תוכלו להגדיר את המרקם של המשטח, להגדיר שילוב של אפקטים טבעיים במרקם, להגדיר את הגוון המדוייק או שילובי גוונים וכדומה. אלמנטים אלה מוטמעים במשטח במסגרת תהליך הייצור ולכן קל מאוד ליישם אותם ולהתאים אותם לדרישות הלקוח. בהיבט השימושיות, יתרונו הבולט של שיש קוריאן הוא הגמישות וקלות העיבוד של החומר, דבר המאפשר ליצור מגוון רחב של תוצרים מוגמרים.

 

רגישות לטמפרטורות גבוהות במיוחד

באמצעות דגם הקוריאן ניתן ליצור משטחים דמויי שיש בכל גודל ובצורות שונות. ניתן לעשות בו שימוש לצרכי בניית פריטי ריהוט כמו שולחן מעוצב, ולהעניק לו צורות גיאומטריות שונות בקלות רבה, רבה הרבה יותר מאשר באבן שיש אמיתית הנחשבת לקשה מאוד לעיבוד. למרות כל זאת, שיש קוריאן מגיע גם עם חסרונות. החיסרון הבולט ביותר בשיש זה, הוא הרגישות שלו לטמפרטורות גבוהות. חסרון זה הוא אופייני לדגמים נוספים של משטחים דמויי שיש ואין בו כדי לפגום ברמת השימושיות או הפונקציונליות שלו באופן משמעותי.

 

רגישות לחומרי ניקוי חריפים

משמעות חסרון זה היא שכדאי להימנע משימוש בחומרי ניקוי חריפים במיוחד מכיוון שהם עלולים לגרום לשחיקה ולאובדן צבע וגוון. מוטב גם להימנע מהנחת סירים או מחבתות שזה עתה ירדו מהאש, ישירות על המשטח. פרט לכך, המשטח יכול לעמוד בכל טמפרטורה אופיינית למטבח טיפוסי.

 

 

אולי יעניין אתכם גם