מה הוא שיש קוריאן?

מה הוא שיש קוריאן?

שיש קוריאן למעשה אינו שיש במובן הטהור של המילה. שיש במובן הטהור של המילה הוא סוג של אבן אותה ניתן למצוא בצורתה הגולמית בטבע. שיש המיושם בבתים, משרדים ומבנים אחרים מבוסס למעשה על אבן שיש גולמית העוברת תהליך עיבוד בסיסי מאוד של חיתוך על פי המידה וליטוש והחלקה של המשטח, כשהדוגמא הסופית המתקבלת משתנה בין משטח למשטח בהתאם למרקם הספציפי של אבן השיש ממנה נוצר המשטח. דגם הקוריאן, הוא למעשה שיש סינתטי, שהומצא על ידי החברה האמריקאית דופונט, ומבוסס על תרכובות פולימריות בעיבוד תעשייתי.

 

הקוריאן כשיש סינתטי בעל מראה יוקרתי

בשנים האחרונות, נהנה שיש קוריאן מתנופה רבה ופופולאריות הולכת וגוברת. זאת בעיקר לאור המראה היוקרתי של המשטחים המיוצרים בתהליך הייצור של השיש. כינוי משטחים אלה כשיש נובע מכך שמשטחים אלה נהנים מחוזק מבני דומה מאוד לאבן שיש רגילה ומשמשים לאותן מטרות של משטחי שיש גולמי כמו למשל משטחי עבודה למטבח, ריצוף ואריחים לקירות. יחד עם זאת, צריך לזכור שבסופו של דבר, לא מדובר באבן שיש אמיתית. אחת ההשלכות של כך למשל היא ההימנעות משימוש בחומרי ניקוי חריפים לצורך ניקוי המשטח.

 

יתרונות עיצוביים ופונקציונליים

באופן עקרוני, המשטח אמור להיות עמיד בחומרי ניקוי חריפים כמו אקונומיקה, מסירי שומנים וכדומה. לא מומלץ לעשות בהם שימוש בתדירות גבוהה אם רוצים לשמור על המראה הרענן של המשטח לאורך שנים ארוכות. לדגמי שיש קוריאן ניתן לייחס מספר יתרונות ומספר חסרונות לצידם. אחד היתרונות הבולטים של שיש זה הוא הגמישות של חומר הגלם, גמישות המאפשרת ליצור באמצעותו מגוון רחב של עיצובים, פרט למשטחים ישרים ומיושרים לגמרי. כך למשל, ניתן ליצור באמצעות שיש זה כיורים, נישות מעוצבות באריחי המטבח או האמבטיה וכדומה, כתחליף לפתרונות הקרמיקה המקובלים.

 

רגישות לחום. חסרון אופייני לשיש סינתטי

יתרון משמעותי נוסף הוא תהליך הייצור המלאכותי המאפשר גמישות רבה בעיצוב, בגוון ובמרקם. ניתן להשיג את השיש במגוון רחב של צבעים וגוונים וכן ליצור שילובים של פריטים ברצף אחד, כמו למשל משטח עבודה לשיש יחד עם כיור, המיוצרים כיחידה אחת. אולם, שיש קוריאן סובל גם משני חסרונות בולטים. החסרון המרכזי הוא הרגישות של השיש לחום, רגישות אופיינית לכל מוצרי השיש הסינתטי, אם כי אפשר להימנע מחסרון זה פשוט על ידי הימנעות מהנחת סירים חמים ישירות על השיש.

 

שחיקה לאורך זמן . ליטוש בכל מספר שנים

החיסרון הבולט השני הוא הרגישות של השיש לשריטות ולשחיקה לאורך זמן. על מנת להתמודד עם חיסרון זה ניתן לבצע ליטוש מחדש של השיש בכל מספר שנים. זאת תוכלו לבצע באמצעות החברה ממנה הזמנתם את השיש או באמצעות איש מקצוע המתמחה בעולם השיש ומכיר את העבודה עם דגמי הקוריאן.

 

 

אולי יעניין אתכם גם