וילונות גלילה, האם זה מתאים לכם?

וילונות גלילה, האם זה מתאים לכם?

וילונות הוא מונח גג הכולל בתוכו שורה ארוכה של סגנונות, החל מהוילון הקלאסי, המבוסס על קפלים אסתטיים ונמתח על גבי מסילה, דרך וילונות גלילה, דרך וילון לולאות על גבי מסילת עץ או מתכת וכלה בוילונות בעלי מנגנון חכם, כמו וילונות ונציאניים, וילונות איטלקיים ועוד. וילון גלילה הוא למעשה וילון שפתיחתו וסגירתו מבוססים על גלילה שלו סביב עצמו. בראש הוילון מותקן מנגנון קפיצי ומוט המחובר אליו, כשהם נתונים כמובן בתוך מעטפת מעוצבת והוילון נגלל סביב המוט. כדי לסגור את הוילון יש למתוח את הוילון כלפי מטה וכדי לפתוח אותו יש לשחרר את הנעילה ולאפשר למוט הקפיצי לגלול את הוילון חזרה.

 

וילון מתוח ללא נפח המאפיין וילון קלאסי

פרט למנגנון הפתיחה והסגירה, המשמעות הרלוונטית יותר עבורכם היא מראה הוילון והמשמעות של היותו וילון נגלל. וילונות גלילה, בניגוד למשל לוילונות קלאסיים על מסילה, הם וילונות מתוחים וישרים הנמתחים לאורך החלון ומבוססים על כמות בד מינימאלית המיועדת לשמש כמעין מסך ולא מעבר לכך. וילונות קלאסיים לעומת זאת, הם וילונות עשירים בבד שאיתו יוצרים אפקטים עם עיצובים שונים המעניקים לוילון יותר נפח ויותר נוכחות. באמור לעיל, אין שום אמירה לגבי העדפה של עיצוב אחד על משנהו. ישנם בהחלט מקרים בהם דווקא הוילון המינימליסטי הוא זה שמספק את המענה העיצובי הטוב ביותר.

 

מתאים במיוחד לסביבת עיצוב מודרני

באופן עקרוני, וילונות גלילה הם וילונות המתאימים לסביבה המבוססת על עיצוב מודרני ואולי אפילו כפרי. וילונות קלאסיים עשירים בבד, הם וילונות המתאימים לעיצוב יוקרתי, עיצוב וינטאג’ וכדומה. בכל מקרה, את ההחלטה לגבי הוילון המתאים לכם ביותר, כדאי לעשות בסיועו של איש מקצוע שיחשוף אתכם למגוון הרחב של האפשרויות הקיימות בחנויות ויציף בפניכם שיקולים שאולי אינכם חושבים עליהם כלל ויכולים להיות מאוד רלוונטיים להחלטה הסופית שתקבלו.

 

יישומים של קונפיגורציות התקנה מגוונות

אחת הפרקטיקות הפחות מוכרות אך היעילות ביישום צורת התקנה של וילונות קלאסיים, היא היכולת להרכיב וילון כפול זה על גבי זה, כשהאחד הוא וילון אוורירי ושקוף יחסית, ומעליו וילון אטום וכהה. קונפיגורציה זאת מאפשרת שליטה טובה יותר במידת ההצללה בחדר, בהתאם לכמות השמש הנכנסת לחדר, כך שניתן לבחור איזה וילון נרצה לסגור ולפתוח בכל רגע נתון. כאשר מדובר על וילונות גלילה, ישנה אפשרות דומה המחייבת אתכם להתקין שני וילונות עם שני מנגנוני גלילה נפרדים, מה שיכול לפגום במקרים מסוימים באסתטיקה הכוללת.

 

מומלץ להסתייע באיש מקצוע

כדאי מאוד לבצע את תהליך הבחירה של הווילון בסיוע איש מקצוע. בוודאי תרצו להביא את ההעדפות האישיות שלכם לידי ביטוי בצורה מלאה, אך במקביל כדאי ומומלץ גם להקשיב לאיש המקצוע ולבחון מה הוא מציע ומה הוא ממליץ בהתאם לסביבה בה אתם מעוניינים להתקין את הווילון.

 

 

אולי יעניין אתכם גם