חלומות, בין שמיים וארץ

תערוכת יחיד – שרית גורה 03-16/09/15

חלומות, בין שמיים וארץ

סדרת ציורי הנייר “חלומות” אשר נוצרה בידי שרית גורה במשך ארבעה עשורים נחשפת כאן בפעם הראשונה לקהל הרחב בתערוכת יחיד שעיסוקה העיקרי הוא אהבה רומנטית והשתוקקות לבית.
מקור השראתה של גורה לעבודותיה טמון בחלום מילדותה בו מצאה עצמה מרחפת מעל לנופים מדומיינים בכמיהה אחר אהבה והגשמה. כיום, כאם לשלושה ילדים בוגרים וכאמנית בזכות עצמה, נפגשת גורה עם האישה הצעירה שהייתה בדו-שיח פורה.
אמונתה הדתית ליוותה את גורה במסעה הרוחני לאחור בזמן, אל המקום בו ריחפה בין עולמות לא-נודעים תוך חיפוש אחר נשיותה וקולה הפנימי. זהו חיפוש מאתגר ואינסופי בבסיסו, חוויה בלתי ניתנת לכימות במהלכה מחליפה האמנית זהויות ומסירה את המסכות עמן נפגשת, במטרתה להגיע
לגאולה פנימית.

Sarit-Gura-Dream-30x20-cm
התערוכה מכילה עבודות מהעבר לצד עבודות עדכניות, אך ניכר כי ההשתוקקות הוותיקה אחר הגשמה ואהבה נותרה בעיניה, ממש כשם שסגנונה וכשרונה של גורה נותרו מובהקים. כל העבודות נוצרו בשימוש בצבעי גואש, מים ועט ועל גבי נייר צבעוני בפורמט קטן, ומציגות איורים עדינים של
חלומות ואגדות פנטסטיים המתמזגים יחד עם סיפורי ילדותה של גורה. כך, לצד קריצתן אל העבר, האופי האיורי של היצירות מעניק להן מימד עדכני. אנו פוגשים בנסיכות, פיות ודמויות ילדיות איקוניות פעורות מבט, מרחפות בחלל מעל לבתים תוך שהן מפזזות ברקיעים, אוחזות חבלי כסף אשר יוצרים את הקישור בין העולם הארצי לבין זה השמימי והקסום. על-אף כי עבודותיה החדשות מובנות יותר בסגנונן ובדגשים המושמים בהן, חבל-הכסף המקשר בין העבר לעתיד מכניסן לתוך מרחב אחיד שבו הזמן נותר כמעט קבוע. על-אחת כמה וכמה, נסיון החיים שצברה העניק לגורה את הבטחון להיות מי שהיא, ואת היכולת לאפשר לעצמה “לעוף”. אותו המעוף מגולם בעבודותיה בחן ובקסם רב, ומבטא את היופי שבהן וכן את יכולת הקבלה והאהבה.


אוצר התערוכה: יוחנן הרסון


התערוכה תיפתח ביום חמישי, 3 בספטמבר 2015, בשעה 00:20,
ותינעל ביום רביעי, 16 בספטמבר 2015
בחלל Market Art, רחוב התערוכה 3, בכניסה ליריד המזרח (סוף רחוב הירקון פינת רחוב דיזנגוף) תל-אביב

אולי יעניין אתכם גם