עיצוב הבית – צבעים, מרקמים וחומרי גלם

התהליך של עיצוב הבית הוא תהליך מורכב ומקצועי, המבוסס על שורה ארוכה של עקרונות מקצועיים ועל בחירת סגנון העיצוב המתאים, ויחד עם זאת, ישנם שלושה מרכיבים חשובים מאוד שמהווים אבני יסוד בכל סגנון עיצוב, ומשפיעים באופן מהותי ומשמעותי על העיצוב הכולל, ואלו הם צבעים, מרקמים וחומרי גלם.

עיצוב הבית – צבעים, מרקמים וחומרי גלם

נפתלי עבודות עץ | נגרות בהתאמה אישית

סגנונות עיצוב שונים מבוססים על גוונים ושילובי צבעים שונים, על מרקמים שונים וכמובן על חומרי גלם שונים. כך למשל, סגנון העיצוב המודרני מבוסס על צבעים בהירים יותר, צבעוניים ונועזים יותר או רגועים ופסטליים יותר, לעומת סגנון העיצוב הכפרי המתאפיין בגווני אדמה.

 

צבעים שונים ומרקמים שונים לכל סגנון עיצוב

עיצוב בית על פי סגנון העיצוב הכפרי מכתיב שימוש רב בעץ מלא, בעוד שעיצוב על פי סגנון העיצוב המודרני מבוסס בדרך כלל על עץ מעובד, פולימר מוקשח ומתכות בוהקות. גם במרקמים הסופיים ניתן לזהות הבדלים משמעותיים בין סגנונות עיצוב שונים, עם מרקמים יותר עציים ומחוספסים בסגנון העיצוב הכפרי, לעומת מרקמים חלקים, אחידים והומוגניים בסגנון העיצוב המודרני. מן הסתם, את אותה השוואה ניתן לעשות גם סביב סגנונות עיצוב נוספים כמו עיצוב יוקרתי, וינטאג’, קלאסי, חדשני ועוד.

 

ההבדל בין עיצוב מנצח ובין אסון עיצובי

מן הסתם, תהליך העיצוב כולל עוד שורה של אלמנטים עליהם יש לקבל החלטה לרבות מידות, פרופורציות, שילובי עיטורים ופריטים פונקציונליים, תכנון המרחב וכדומה, אך בכל תכנון של תהליך עיצוב הבית, יתפסו שלושת האלמנטים הללו מקום מרכזי בקבלת ההחלטות. המשמעות היא ששלושת האלמנטים הללו יכולים להיות גם ההבדל בין הצלחה ובין כישלון, בין עיצוב שיעניק לכם את הסביבה אותה רציתם ליצור לעצמכם בביתכם הפרטי, ובין עיצוב שעלול להתברר כאסון עיצובי, וללוות אתכם לאורך שנים ארוכות.

 

עבודה עם אנשי מקצוע

על מנת לוודא שאתם מקבלים את ההחלטות הנכונות סביב האלמנטים הללו, וסביב התהליך של עיצוב הבית כולו, חשוב שתנהלו את התהליך בסיוע איש מקצוע המתמחה בתחום זה. סיוע איש מקצוע יכול להתקיים בשתי תצורות מרכזיות: ייעוץ מקצועי הניתן במסגרת מפגש אחד או מספר מפגשים בהם אתם מקבלים את המידע המרכזי שינחה אתכם בתהליך, או ליווי מקצועי צמוד לאורך התהליך כולו. מן הסתם, האפשרות השניה היא האפשרות המועדפת, אלא אם אתם מוגבלים מבחינה תקציבית ורוצים לקחת את השליטה יותר לידיכם. בכל מקרה, הקפידו על כך שכל החלטה שאתם מקבלים, מבוססת על שיקולים מקצועיים בלבד.

אולי יעניין אתכם גם