תלייה וסידור תמונות לבית

תמונות לבית הוא מונח גג הכולל בתוכו סוגים שונים ומגוונים של תמונות, החל מציורי שמן, ציורי מים, תמונות נוף, צילומים אמנותיים ואפילו תמונות ממוסגרות של בני משפחה. תמונות אלה יכולות להגיע כשהן נתונות בתוך מסגרת, או ללא מסגרת כאשר בדרך כלל מדובר בקנבס, הכולל בתוכו מסגרת עץ. מסגרת מעניקה לתמונה נופך נוסף שיכול להתאים למי שאוהב את העיצוב המסורתי, הכפרי והקלאסי, אם כי העיצוב המודרני מבוסס יותר על תמונות קנבס ותמונות במסגרות פולימריות או מתכתיות דקות עם מגן זכוכית.

תלייה וסידור תמונות לבית

סידור תמונות על פי קו עיצוב

אחרי שצלחתם את אתגר בחירת התמונות לבית אותן אתם רוצים לתלות, נותר לכם אתגר לא פחות פשוט של תלייה וסידור תמונות קיר ברחבי הבית. קשה להצביע על כללים שבונים נוסחה אותה תוכלו ליישם בפשטות, שכן בסופו של דבר מדובר בעיצוב המערב אלמנטים של טעם אישי וידע בעולם העיצוב, ידע שאסור להמעיט בחשיבותו בעיקר כאשר מדובר בהתאמת צבעים, גדלים, פרופורציות ויצירת אווירה. באופן עקרוני, את תהליך סידור ותליית התמונות כדאי לבצע בסיועם של בני משפחה נוספים ואולי גם חברים או קרובים שאתם סומכים על הטעם שלהם.

 

תליית תמונות היא עבודת צוות לכל דבר

לפני שאתם מקבעים את התמונה במקומה, כדאי להחזיק אותה במקום בו אתם מייעדים אותה, כך יוכלו האנשים שאיתכם לבחון את השפעתה של התמונה על העיצוב והאווירה הכוללת במקום. אם ישנם מספיק אנשים, מומלץ להחזיק מספר תמונות גם יחד, עד כמה שזה נראה מגוחך ומשעשע, רק כך תוכלו לקבל את התמונה המלאה לגבי האווירה הנוצרת, עוד לפני שתקעתם מסמר אחד. בשלב זה עליכם להחליט מספר דברים ובהם: מיקום וגובה כל תמונה וכן התכתבות כל תמונה עם התמונות שמסביבה, מבחינת גדלים, גבהים ותוכן התמונה.

 

אמנות תליית התמונות

תליית תמונות לבית היא משימה לא תמיד פשוטה, בעיקר כאשר רוצים לדייק בגובה התמונה. מנגנון התלייה בתמונות אלה ממוקם בדרך כלל מתחת למסגרת או על המסגרת עצמה, כך שהוא נותר נסתר לאחר תליית התמונה. מודל זה מקשה על ביצוע מדידה של גבהים ומרחקים בין תמונה לתמונה, ולכן כדאי להישען על משהו יציב וקבוע ביותר, למשל על הרצפה. הרצפה היא תמיד ישרה והיא מספקת נקודת עוגן למדידה ביחס לכל התמונות.

 

המדידות, ביחס ישר אל הרצפה

לסיכום, בתליית תמונות לבית, חשוב למדוד גובה של תמונה אחת מהרצפה, כך שאם תרצו שהתמונה לידה תהיה בדיוק באותו הגובה ותיצור יחד איתה קו ישיר ואחיד, תוכלו למדוד גם את הגובה שלה ביחס לרצפה ולקבל רמת דיוק גבוהה מאוד. כעת, נותרה לכם משימת בחירת התמונות, אותן תרצו לתלות בביתכם.

אולי יעניין אתכם גם