קניתם בית וכעת אתם מעוניינים לשפץ אותו? 4 נקודות שחייבים לדעת על עלויות שיפוץ הבית

בעלי ניסיון יודעים היטב כי רכישה של בית שאינו חדש מהקבלן היא בעצם רק הצעד הראשון לשלב המורכב יותר של תהליך שיפוצים ארוך ומייגע שבדרך כלל הולך ומסתבך לו כלכלית. דעו לכם שאפשר לעשות את זה אחרת, אפשר לעבור את הימים האלו של בלאגן השיפוצים עם מינימום כאב ראש ומקסימום הצלחה. בכדי לעזור לכם לשפץ בחוויה חיובית ריכזנו ממש כאן 4 טיפים מרכזיים שכדאי לכם לקרוא ולהפנים, לכל אחד מהם חשיבות גדולה גם בעניין עלויות שיפוץ כמובן.

קניתם בית וכעת אתם מעוניינים לשפץ אותו? 4 נקודות שחייבים לדעת על עלויות שיפוץ הבית

השמיים הם הגבול גם בשיפוצים

עלויות שיפוץ תלויות בכם בעיקר ומשתנות על פי הפרוגרמה של הבית (תוכנית השיפוצים המפורטת). אם תבחרו להזמין פלטות של שיש איטלקי מאיטליה וכיורים מגרמניה בייבוא אישי למקלחת החלומות שלכם הרי שעלות השיפוץ תהיה שונה בהרבה מאשר בבחירת סניטריה כזו או אחרת מחנות ישראלית במחירים ממוצעים לשוק.
הגבול כידוע הוא רק בשמיים, לכן לאחר שהגדרתם את התקציב המיועד לשיפוץ עצמו יהיה עליכם לשוטט בין חנויות וספקים שונים ולבחור את חומרי הגלם, המוצרים השונים, הרהיטים וכו’ בהתאם לתקציב הקיים. רק לאחר שתעשו זאת ותבחרו את אלו שמוצאים חן בעיניכם ועומדים בסכומים האפשריים מבחינה תקציבית תוכלו להמשיך הלאה ולהישאר בגדר עלויות שיפוץ סבירות.

 

עמידה בתקציב מתחילה ונגמרת בתכנון מוקדם

כאמור עלויות שיפוץ הן נגזרת של תכנון מוקדם ובחירה מושכלת של כל אחד ואחד מהחומרים או מהפעולות המתבצעות במהלך השיפוץ. אם אתם חושבים להחליף את הכלים הסניטריים באמבטיה קחו בחשבון גם את עלות ההתקנה שלהם על ידי הקבלן. רוצים להחליף את נקודות החשמל וכל האהילים בבית? קחו בחשבון את עלות החשמלאי המוסמך. בתכנון המוקדם נרד לרזולוציות הנמוכות ביותר ונחשב את כל הפעולות, גם אלו שנראות לכם זניחות או קטנות במיוחד. למשל, התקנת דלתות, חיתוך משקופים והתאמה עולים כסף, אם הדלת הפנימית עלתה לכם 1000 ש”ח קחו בחשבון עוד כ-500 ש”ח התקנה והתאמה למשל.

 

משאירים מרחב לטעויות ועיכובים

כולנו רק בני אדם וגם המתכננים הטובים ביותר מגלים שיש הפתעות בחיים. בחיים כמו בשיפוצים אנחנו מתכננים ואלוקים צוחק, אז השאירו תמיד מקום לטעויות, הפתעות ועיכובים למיניהם. למשל לפיצוץ צינור שידרוש החלפה והוצאה נוספת כמו גם המתנה של יום לייבוש החלל. עיכוב שכזה אמנם קטן אך עלותו יכולה להיות גדולה יחסית. בגדול השאירו מינימום של 20% תקציב בגדר “הפתעה” סכום זה יחכה לכם עד סוף השיפוץ. במידה ולא תעשו בו שימוש תוכלו תמיד לנתב אותו לחלומות אחרים שהושארו מחוץ לפרוגרמה.

 

לא שוכחים את הפרטים הקטנים

עלויות שיפוץ כפי שכבר הבנתם הן נגזרת של כל המהלכים המתבצעים בבית, החל מהעבודה הגדולה ביותר ועד לפעולה קטנה ביותר. לפניכם רשימה של דברים שאסור לשכוח להכניס לפרוגרמה: פתיחת חללים שונים כגון חלונות או פתחי אוורור, התקנת מערכת חשמל, מים או ביוב חדשה, פירוק והרכבה של מטבחים, התקנת מערכת תקשורת, חיווט חשמל, שבירת קירות, בניית קירות גבס ועוד. כל אלו נחשבות לפעולות גדולות כמובן.
וכעת לדברים הקטנים שכדאי שתזכרו: התקנת מערכת מדפים, התקנת כלים סניטריים, צבע, שפכטל, התקנת דוד שמש, סתימת חורים, הוספת שקע חשמלי, התקנת גלאי עשן, החלפת כיור או ברז, החלפת צינור, הדבקת אריחים ועוד.
כל דבר כזה עולה כסף ומשפיע על התקציב שלכם, לכן שימו לב היטב שכל הפעולות וכל החומרים מגולמים בתוך התקציב שבניתם, רק כך מצליחים לשמר עלויות שיפוץ בסטנדט חיובי ולעבור את השיפוץ בהצלחה.

אולי יעניין אתכם גם